Om jobbet
Vi söker en erfaren och självgående strategisk inköpare för ett omfattande och långsiktigt uppdrag. Rollen passar dig som har gedigen erfarenhet av komplexa offentliga upphandlingar och trivs med att leda hela processen från behovsanalys och strategi till utvärdering och färdigt avtal.Arbetsuppgifter
I rollen ingår att självständigt leda och genomföra upphandlingar inom:
Fastighetsrelaterade tjänster (Facility Management)
Indirekt material såsom kommunikation, utbildning och liknande
IT och andra specialistområden vid behov
Du kommer även att:
Ansvara för framtagning av upphandlingsstrategier
Driva och genomföra RFI-processer
Ta fram och utforma förfrågningsunderlag
Leda arbetet med utvärderingsmodeller
Stötta och vid behov leda beställare i framtagning av krav
Säkerställa att lagkrav och processer inom offentlig upphandling följs (LUF/LOU)
Bidra till verksamhetsutveckling inom inköpsområdet
Skallkrav
Minst 10 års erfarenhet av strategiskt inköp
Minst 7 års erfarenhet av upphandling inom offentlig sektor enligt LUF eller LOU
Minst 2 års erfarenhet av upphandling av fastighetsrelaterade tjänster (Facility Management)
Minst 3 års erfarenhet av förhandlat förfarande inklusive genomförande av förhandlingar
Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Mervärdeskrav
Minst 2 års erfarenhet av upphandling enligt LUF
Minst 3 års erfarenhet av att utveckla och analysera avtalsmallar för tjänster
Erfarenhet av säkerhetsskyddad upphandling
Om Soros Consulting
Soros Consulting är ett teknikkonsultbolag som arbetar med kvalificerade specialistroller inom IT, digitalisering, energi, infrastruktur och offentlig sektor. Vi levererar senior kompetens till Sveriges mest komplexa och samhällskritiska projekt - alltid med fokus på kvalitet, professionalism och tydliga resultat.
Är du rätt person för uppdraget eller vill du rekommendera en kandidat? Kontakta oss gärna.
Ansök idag, urval sker löpande.
Soros Consulting AB
FöretagSoros Consulting AB
Visa alla jobb för Soros Consulting AB


