Technical Sales Support inom Brand och Säkerhet

OmrådeStockholm
Publicerad2025-08-08
Ansök senast2025-08-22

Om jobbet

Vill du arbeta tillsammans med engagerade kollegor? Brinner du för teknik, bra kundbemötande och kreativa lösningar? Som technical sales support kommer du att vara vår huvudperson för ett av våra brandlarmssystem och supportera marknaden, men du tillhör och arbetar samtidigt inom ett team som jobbar tätt tillsammans inom säkerhetsområdet med produktfrågor inom passerlösningar, inbrottslarm och videoövervakning. 

I denna roll har du ett digitalt team med andra kollegor inom Säkerhet, men också ett lokalt Team på något av våra säljkontor i Stockholm (Kista, Västberga, Norra station, Nacka, Sköndal) eller Göteborg Högsbo. Andra orter kan också vara aktuellt där vi har våra säljkontor. Du hittar våra lokationer här.

Här presenterar vi viktiga komponenter för att trivas och lyckas i rollen som teknisk support inom säkerhet:

  • Lösningsorienterad med tekniskt intresse: Genom ditt tekniska intresse och lösningsfokus bidrar du till att förbättra våra kunders verksamheter med Solars produkter värdeskapande tjänster.

  • Engagerad och kreativ: Ditt engagemang och din kreativitet skapar mervärde för våra kunder och deras behov att hitta lösningar.

  • Digital och strukturerad: Du trivs att arbeta digitalt och på ett strukturerat arbetssätt för att säkerställa bästa möjliga leverans.

  • Serviceinriktad och professionell: Du motiveras av att arbeta med många kontaktytor och har en serviceinriktad inställning och proffsig attityd.

  • Vi ser att många olika bakgrunder kan vara fördelaktigt i denna roll och vi söker dig med någon erfarenhet eller teknisk kompetens inom brand. Det är också positivt med kunskap inom ett eller flera av områdena passersystem, inbrottslarm och kameraövervakning. Utbildning av leverantörer fås löpande för utveckling inom dessa kompetensområdena. Nyfikenhet inom branschen, ett starkt driv och viljan att utvecklas är också väldigt viktigt för oss. 

Kortfattat om rollen

  • Du kommer att vara ansvarande support för bransch-unika produkter inom brand. Du kommer även att avlasta och stötta sälj med att ta fram tekniska säkerhetslösningar och produktval till kund. Besök hos kunder kan förekomma för att säkerställa teknisk funktion.

  • Support av Solars produkter och tjänster sker främst över telefon och dator.

  • I din roll kommer du att arbeta självständigt, såväl samarbeta med kollegor inom Solar kring sådant som kundaktiviteter, offerter, samt nya kunders potential och behov av produkter och tjänster.

  • Du kommer även vara en del av vårt löpande förbättringsarbete.

Vi erbjuder bland annat

  • Fast grundlön, kollektivavtal, tjänstepension, friskvård, utfyllnad av lön vid sjukdom och föräldraledighet, som är grundläggande självklarheter för oss.

  • Solar-andan är inkluderande och främjar mångfald, nytänkande och ansvarstagande. Vi lever efter mottot ”Stronger Together” och alla medarbetare på Solar gör skillnad för att vi ska växa tillsammans.

Det våra medarbetare säger om varför de trivs i sina roller:
Känslan av förtroende och att det jag gör är viktigt. Alla bidrar till den större helheten
Samverkan internt! Jag har alltid någon att vända mig till.
Gemenskapen! Mina kollegor och våra kunder är det som gör jobbet speciellt
Omväxlingen och variationen i mitt arbete är utvecklande

  • För oss är personlig utveckling viktigt och många har gjort interna resor hos oss. Här kan du möta några av dessa medarbetare och läsa mer om rollen som teknisk innesäljare: Möt våra medarbetare

Kontakt & ansökan
Är du nyfiken på oss? Vi är nyfiken på dig och ser fram emot din ansökan! Då vi arbetar löpande under ansökningstiden - ansök gärna snarast möjligt! Vill du ha mer information om rollen kan du kontakta:Daniel Fröidstedt Hedlund , Sales Manager Security +46 702 25 19 03,

Ansök senast: 2025-08-22 · Placeringsort: Stockholm eller Göteborg

Solar Group