Service Desk Agent

OmrådeStockholm
Publicerad2025-10-01
Ansök senastÖppet tills vidare

Om jobbet

Som Service Desk Agent hos oss är du den första kontakten för våra kunder när tekniken strular. Du blir en del av ett team som tillsammans ansvarar för att ta hand om våra kunders IT-relaterade ärenden via telefon, mail och ärendehanteringssystem. I rollen ingår att dokumentera lösningar, följa upp ärenden och bidra till att ständigt effektivisera arbetet. Eftersom du kommer arbeta med flera olika tjänster får du en bred erfarenhet och möjlighet att utvecklas vidare till roller med större ansvar.

Det här är rollen för dig som gillar att kombinera service och teknik. Du trivs med att bemöta människor på ett professionellt och lugnt tillvägagångssätt. Vi ser dig som en lagspelare som gärna stöttar kollegor och alltid levererar det lilla extra genom hög service. Samtidigt är du självgående, delar med dig av din kunskap och tar ansvar för att arbetet flyter på. Att vara pålitlig, lösningsorienterad och bidra med en positiv attityd är egenskaper som gör att du lyckas hos oss.

Vi letar efter dig som behåller lugnet även i stressade situationer och som:
  • Har erfarenhet av kundservice, gärna från IT-support
  • Talar och skriver flytande svenska och engelska
  • Har ett genuint intresse för IT och teknik

Det är meriterande om du:
  • Kan andra nordiska språk (finska, norska, danska)
  • Har erfarenhet av ärendehanteringssystem (gärna ServiceNow) och telefonväxel
  • Har grundläggande kunskap inom Microsoftmiljöer (EntraID/AD)
  • Kan felsöka klienter och har förståelse för Windowsdatorer

Hos oss får du arbeta med några av våra största kunder, primärt i molnmiljöer. Du blir en del av ett team där vi värdesätter både lagandan och individens utveckling - och där vi alltid strävar efter att leverera högsta möjliga service till våra kunder.

Asurgent AB

Liknande jobb

Porttekniker till KONE, Göteborg

KONE Sweden

Mölndal1/12 - tills vidare
Rekommenderat