Senior IT-supportkonsult - gillar du att lösa problem (på riktigt)?
Om jobbet
Du har jobbat minst 5 år inom servicedesk eller teknisk support och trivs som bäst när det händer grejer - felsökning, incidenthantering och användarstöd i komplexa miljöer är din vardag.
Det här uppdraget handlar om att hålla ihop en riktigt stabil servicedesk - där allt snurrar som det ska, användarna får snabb hjälp och teamet ständigt blir bättre. Vi tror att du gillar att ha koll, ta ansvar och hitta smartare sätt att jobba.
Arbetsuppgifter:
Felsöka och lösa problem - snabbt, smidigt och med hög servicegrad
Hantera konton och behörigheter i Active Directory och Microsoft 365
Installera, konfigurera och underhålla klienter och applikationer
Hålla dokumentation och rutiner uppdaterade
Bidra till förbättringar och dela kunskap med teamet
Tidigare erfarenhet:
Krav:
Jobbat minst 5 år i servicedesk/IT-support
Riktigt bra koll på ITIL-processer (Incident, Request och Problem Management)
Gedigen erfarenhet av: Microsoft 365, Active Directory, Windows-klienter, Nätverk & fjärrstyrning & Ärendehanteringssystem.
Meriterande om du är grym på att felsöka i komplexa miljöer, har jobbat med klientutrullning och/eller har erfarenhet av behörighetsadministration
Som person tar du ansvar, gillar ordning och reda och löser saker utan att någon behöver be dig. Samtidigt är du social, service-minded och trivs med att samarbeta. När något går snett tar du tag i det direkt - du gillar helt enkelt att få saker att funka.
Det här uppdraget handlar om att hålla ihop en riktigt stabil servicedesk - där allt snurrar som det ska, användarna får snabb hjälp och teamet ständigt blir bättre. Vi tror att du gillar att ha koll, ta ansvar och hitta smartare sätt att jobba.
Arbetsuppgifter:
Felsöka och lösa problem - snabbt, smidigt och med hög servicegrad
Hantera konton och behörigheter i Active Directory och Microsoft 365
Installera, konfigurera och underhålla klienter och applikationer
Hålla dokumentation och rutiner uppdaterade
Bidra till förbättringar och dela kunskap med teamet
Tidigare erfarenhet:
Krav:
Jobbat minst 5 år i servicedesk/IT-support
Riktigt bra koll på ITIL-processer (Incident, Request och Problem Management)
Gedigen erfarenhet av: Microsoft 365, Active Directory, Windows-klienter, Nätverk & fjärrstyrning & Ärendehanteringssystem.
Meriterande om du är grym på att felsöka i komplexa miljöer, har jobbat med klientutrullning och/eller har erfarenhet av behörighetsadministration
Som person tar du ansvar, gillar ordning och reda och löser saker utan att någon behöver be dig. Samtidigt är du social, service-minded och trivs med att samarbeta. När något går snett tar du tag i det direkt - du gillar helt enkelt att få saker att funka.
Gigstep AB
FöretagGigstep AB
Visa alla jobb för Gigstep AB