Sales Support till Customer Service Telia Wholesale

OmrådeKalmar
Publicerad2025-12-12
Ansök senast2026-01-15

Om jobbet

Vi söker en Sales Support som vill bli en del av oss på Telia.

Jag heter Micaela Glindarv, Head of Customer Service Wholesale och jag letar efter någon som vill växa tillsammans med oss. Vi är ett stöttande och framtidsinriktat team som fokuserar på att leverera service och support till våra operatörskunder och att driva transformationen framåt.

Vad du kommer att göra:

Som Sales Support kommer du att ge service och teknisk support till våra operatörskunder och bidra till att utveckla Wholesaleaffären. Du blir en del av ett team som moderniserar arbetssätt och skapar smidiga lösningar för hög kundnöjdhet. Det innebär bland annat att:
  • Hantera kundärenden via telefon, chatt och ärendehanteringssystem
  • Utveckla och förbättra våra arbetssätt för att skapa en bättre kundupplevelse
  • Stötta våra operatörskunder genom att förstå tekniken, produkterna och systemen


För att lyckas i rollen:

Vi söker dig som brinner för service och vill ge våra kunder den bästa upplevelsen. Du är relationsorienterad, lösningsfokuserad och trivs med att utmana invanda arbetssätt i en miljö som ständigt utvecklas. Du har en positiv inställning, är flexibel och gillar att arbeta både självständigt och i team.

Du har:
  • Dokumenterad erfarenhet från telekom, kundservice eller liknande bransch
  • Några års erfarenhet av kundservice och/eller teknisk support
  • God kunskap i Microsoft Office-paketet
  • Förmåga att snabbt sätta dig in i olika IT-system och produkter
  • Bekväm med att ta samtal och chatt via gruppnummer samt hantera flera ärenden parallellt
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift


Var med och forma ett smartare liv för människor, företag och planeten

På Telia är vi ett team med 15 000 kollegor i Norden och Baltikum, passionerade kring teknik och uppkoppling. Som ledande telekomoperatör och klimatförebild driver vi förändring genom storskaliga, effektfulla projekt - samtidigt som vi bygger en hållbar och inkluderande värld.

Här får du möjlighet att utveckla dina färdigheter, leda meningsfulla projekt och trivas i en stöttande och mångsidig miljö. Oavsett om du tar ditt första steg eller nästa, så är Telia en plats att växa, höra hemma och göra verklig skillnad.

Vad vi erbjuder

När du börjar hos oss får du ett omfattande förmånspaket anpassat efter din lokala marknad, möjlighet till hybridarbete och mer. Du har också chans att få bonus baserat på din prestation och Telias resultat.

Låter det intressant?

Vi ser fram emot din ansökan senast2026-01-15. Nu går vi in i en period av julledighet och kommer att gå igenom alla ansökningar efter sista ansökningsdatum.

Om du går vidare i processen kommer du att kontaktas av vårTalent Acquisition Partner. Bakgrund- och referenskontroller ingår i processen.

Vill du veta mer om rollen? Kontakta gärna Micaela Glindarv, Head of Customer Service på mail: micaela.glindarv@teliacompany.com eller på LinkedIn.

Lika möjligheter för alla

På Telia värderar vi kompetens och utvecklingspotential. Vi främjar mångfald och ser till att varje individs behov tillgodoses, oavsett funktionsvariation, kön, ålder, sexuell läggning eller social bakgrund. Tillsammans skapar vi en inkluderande arbetsmiljö där din unikhet är vår styrka.

Telia är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och delar av vår verksamhet omfattas av lagstiftning om säkerhetsskydd.Innan anställning kan ske krävs godkänd säkerhetsprövning

Join us and let's make better happen - together!

Telia Sverige AB

FöretagTelia Sverige AB
Visa alla jobb för Telia Sverige AB

Liknande jobb

First line support

Bravura Sverige AB

Luleå8/12 - tills vidare
Rekommenderat