Ricoh Sverige AB

Sales Administrator (Vikariat)

OmrådeSolna
Publicerad2025-10-06
Ansök senast2025-10-31

Om jobbet

Vi letar efter en strukturerad och serviceinriktad Sales Administrator som vill bli en viktig del av vårt engagerade team under en föräldraledighet. Det här är en perfekt möjlighet för dig som trivs i en dynamisk miljö där dagarna bjuder på variation, tempo och nära samarbete med kollegor.

Du är van att navigera mellan olika system och uppgifter, och motiveras av att bidra till att allt flyter smidigt – från de små detaljerna till helheten.

Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat:

  • Hantering av inkommande samtal och mejl, både internt och externt

  • Orderläggning och uppföljning

  • Administration av flyttar, returer.

  • Arbete i våra interna affärssystem och kunders ärendehanteringssystem

  • Bidra till att uppfylla avtalade SLA och våra interna mål

Hos oss får du arbeta i en dynamisk miljö tillsammans med engagerade kollegor, där struktur och effektivitet är nycklarna till framgång.

Vem vi söker
Vi söker dig som är strukturerad, stresstålig och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är en van systemanvändare och känner dig trygg i att arbeta med flera olika verktyg parallellt. Samtidigt är du noggrann och har förmåga att hålla ordning även när det händer mycket.

Vi ser gärna att du har:

  • Gymnasiekompetens eller motsvarande arbetslivserfarenhet

  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

  • God vana av Officepaketet samt erfarenhet av affärssystem

  • Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, gärna inom order eller kundservice

Övrig information

  • Start: December 2025

  • Omfattning: Heltid, vikariat under föräldraledighet (ca 1 år)

  • Plats: Solna

Låter detta som din nästa möjlighet? Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att höra från dig!

Om Ricoh

Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering samt kommunikationsteknik. Vi är ett svenskt dotterbolag med cirka 200 medarbetare och en del av den globala Ricoh-koncernen. Ricoh Sverige rapporterar till Ricoh Europe med huvudkontor i London, medan det globala huvudkontoret är beläget i Tokyo, Japan. Ricoh är noterat på Tokyobörsen.

Ricoh-koncernen erbjuder helhetslösningar för kunders IT-miljöer – inklusive hårdvara, programvara, tjänster och konsultstöd.

Globalt har Ricoh cirka 90 000 medarbetare i över 200 länder. Hållbarhet är en central del av vår verksamhet, och vi arbetar aktivt för att minska vår miljöpåverkan och bidra till samhället genom olika CSR-initiativ.

Vår företagskultur bygger på Ricoh Way – en gemensam värdegrund som genomsyrar allt vi gör. Den omfattar sju grundprinciper: Team Work, Customer Centric, Innovation, Winning Spirit, Passion, Gemba samt Ethics and Integrity. Vi tror på vikten av att ta hand om varandra – och om vår planet.

Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår webbplats: www.ricoh.se

Ricoh Sverige AB

FöretagRicoh Sverige AB