Redovisningskonsult med erfarenhet, Kristianstad
Om jobbet
Är du en ambitiös och engagerad redovisningskonsult som är bra på att bygga och bibehålla långsiktiga relationer? Vi söker nu en redovisningskonsult till vårt kontor i Kristianstad där du blir en del av ett härligt gäng kollegor i ett bolag som värnar om balansen mellan arbete och privatliv. Hos oss får du jobba i en varierande och utvecklande roll där du får möjlighet att arbeta med kunder i olika branscher. Välkommen med din ansökan!Om rollen
Att arbeta som redovisningskonsult hos oss på Aspia innebär att du får vara med och utveckla våra kunders företagande, samtidigt som du själv utvecklas och utmanas tillsammans med dina kollegor i vardagen. Arbetet sker primärt på vårt eget kontor men kan också komma att ske ute hos kund. Vi arbetar alltid i team i våra uppdrag och du kommer ha ett nära samarbete med dina kollegor. Tillsammans ser vi till att ge en högkvalitativ leverans till våra kunder!
Som redovisningskonsult kommer dina arbetsuppgifter främst att bestå av:
- Löpande bokföring
- Upprättande av enklare bokslut och årsredovisningar
- Upprättande av Inkomstdeklarationer för både privatpersoner och juridiska personer
Hos får du en familjär miljö, duktiga och kvalitetsmedvetna kollegor som gillar kombinationen av ekonomi och kundvård. Vi jobbar i en inkluderande, rolig och kreativ miljö, där vi tar gemensamt ansvar och stöttar varandra.
Vem är du?
En lämplig bakgrund för denna tjänst inom redovisning är att du:
- Innehar högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt annan relevant eftergymnasial utbildning.
- Har tidigare erfarenhet av motsvarande arbete, gärna från redovisnings- eller revisionsbyrå.
- Har minst 1-3 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete.
- Är flytande i svenska, såväl i tal som skrift.
För att du ska trivas i rollen som redovisningskonsult och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en driven och ansvarstagande person, som gillar samarbete och trivs att arbeta i team. Vi ser gärna att du har ett marknadsintresse och trivs i mötet med kunden. Du har förmågan att hantera ett stort flöde samt strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Vidare ser vi även att du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö där du kan vara med och påverka.
Du erbjuds:
Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Hos oss får du arbeta med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, samt kollektivavtal och bra förmåner. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!
Praktiskt om tjänsten:
Placeringsort: Kristianstad
Tillträdesdatum: 1 April/enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid
Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan!
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och besvara våra urvalsfrågor direkt i vårt verktyg. Med hänsyn till GDPR tar vi inte emot ansökningar via mejl.
Urval och intervjuer sker löpande, med start från vecka 3 på grund av julledigheter.
Kontakt:
Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, Oskar Engdahl: oskar.engdahl@aspia.se
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen i övrigt är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist, Ellinor Bergström: ellinor.bergstrom@aspia.se
Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Aspia AB
FöretagAspia AB
Visa alla jobb för Aspia AB
