Redovisningsekonom till Saps Service Management

OmrådeGöteborg
Publicerad2025-12-17
Ansök senast2026-02-28

Om jobbet

Vill du ta nästa steg i din karriär och utvecklas mot rollen som redovisningsansvarig? Här får du möjligheten att bli en nyckelperson i ett snabbväxande bolag där initiativ, driv och ansvar uppskattas. Det här är rollen för dig som trivs när du får jobba nära verksamheten och i ett team med bra samarbete!

📍 Var?Centrala Göteborg

📅 När?Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

💼 Omfattning: Heltid, Direktrekrytering till Saps

Om företaget

Saps Service Management är verksamt i hela landet och levererar högkvalitativa tjänster inom affärsområdena Fastighet och Infrastruktur. Genom sin service skapar Saps utrymme för kunderna att fokusera på och utveckla sina kärnverksamheter. Saps är ett expansivt och entreprenörsdrivet bolag som under de senaste åren upplevt en stabil tillväxt, med tydliga visioner även för framtiden.

Som arbetsgivare värderar man prestigelöshet, flexibilitet och ansvarstagande högt. Här trivs personer som gillar korta beslutsvägar, ett nära samarbete mellan funktionerna och en vardag som rör sig i högt tempo.

Idag består verksamheten av cirka 200 medarbetare på den svenska marknaden och ekonomiteamet sitter i Göteborg. De söker nu en långsiktig kollega till teamet som vill växa tillsammans med dem och ta en viktig roll i deras fortsatta framgångsresa.

Om rollenDina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Här kommer du till ett sammansvetsat team där samarbete och hjälpsamhet är av stor vikt, och alla stöttar varandra där det behövs. I denna roll erbjuds du möjligheter att växa in i rollen och dess ansvarsområden, samt att påverka och utveckla idéer och initiativ. Du kommer att arbeta brett med hela redovisningsflödet, från ax till limpa, och för dig med rätt driv och inställning finns möjligheten att övergå till rollen som redovisningsansvarig.

Löpande bokföring och redovisning

Kund- och leverantörsreskontra

Bokslut

Avstämningar och resultatuppföljningar

Skatt-, moms- och periodisk sammanställning

Bokföring av löner (extern lönepartner sköter lön)

Likviditetsanalyser och betalningar

Orderhantering, fakturering och påminnelser

Personaladministration vid behov

I denna roll har du mycket kontakt utåt i verksamheten och du spelar en nyckelroll i samarbetet med kunder, partners och kollegor.

Därför kommer du trivas på jobbet✔ Du får växa in i rollen med målet att bli redovisningsansvarig✔ Du blir en del av ett entreprenörsdrivet bolag med stark kultur och högt engagemang✔ Du arbetar nära ledning och får stort förtroende och mandat✔ Du får jobba brett med hela ekonomiflödet✔ Du får vara på plats i en energifylld kontorsmiljö


Vem är du?
Vi tror att du är en person som:

För att trivas i denna tjänst bör du uppskatta att arbeta i en bred roll som inbegriper hela kedjan inom redovisning. Du är prestigelös, stöttande och har en positiv samt problemlösande inställning. Här kommer du till ett expansivt bolag med stora flöden, det är därför även viktigt att du är effektiv samt gillar och ser möjligheter i förändring. Din nyfikenhet och vilja att utvecklas kommer att ta dig långt!

Är ansvarstagande, analytisk, noggrann och gillar struktur

Trivs bäst i ett entreprenöriellt bolag där man hjälps åt

Har en positiv energi och är lätt att samarbeta med

Vill framåt och vill utvecklas

Vill arbeta på plats på kontoret i Göteborg

Krav:Erfarenhet av kvalificerad redovisning

Erfarenhet av självständigt arbete med månadsbokslut

Systemkunnig och vill arbeta i en helt digitaliserad miljö.

Trygghet i hela ekonomiflödet

God struktur, precision och problemlösningsförmåga

Meriterande:Erfarenhet av entreprenöriella eller snabbrörliga bolag

Låter det intressant?

Din inställning och personlighet är avgörande för framgång i denna tjänst. Känner du igen dig? Fantastiskt! Skicka in din ansökan då urval och intervjuer sker löpande, så tjänsten kan tillsättas innan annonsen löpt ut.

Kontakta Klara Hägg på klara@deltaconsulting.se vid frågor.

Välkommen med din ansökan!Titta även på andra tjänster på vår karriärsida: https://jobs.deltaconsulting.se/

Mer om oss på Delta ConsultingVi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov.

Vi förmedlar både permanenta och temporära uppdrag inom följande områden:

➡️ Ekonomi & Lön➡️ Bank, Finans & Försäkring➡️ Administration, Assistenter & KundsupportVår vision är 'att skapa lyckligare arbetsplatser' och vår Logga (Delta = Δ) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer hos våra kunder.

Delta Consulting AB

FöretagDelta Consulting AB
Visa alla jobb för Delta Consulting AB

Sök efter fler liknande jobb

Liknande jobb

Redovisningskonsult till Ekoförvaltning i Lomma

EkoEnergi

Lomma15/12 - 14/1
Rekommenderat