Receptionist - Lundsbrunn Resort & Spa

OmrådeGötene
Publicerad2025-05-15
Ansök senast2025-11-01

Om jobbet

I över 300 år har människor sökt sig till Lundsbrunn för återhämtning, välmående och upplevelser. Nu är det din tur att bli en del av denna tradition. På Lundsbrunn Spa & Resort skapar vi magiska ögonblick - från avkopplande spaupplevelser till förstklassig service och gastronomiska höjdpunkter. Här möts historisk charm och modern komfort, mitt i Västra Götalands böljande landskap. Vill du vara med och ge våra gäster en upplevelse utöver det vanliga? Då har du hittat rätt.

Har du ett öga för detaljer, ett sinne för service och ett leende som smittar av sig? Välkommen till vår reception, hjärtat i vår resort!

Nu söker vi dig som vill vara en trygg och glad första kontakt för våra gäster och som älskar att se till att allt flyter smidigt, från incheck till utcheck. Hos oss är glimten i ögat och djupet i skrattgroparna våra viktigaste värdemätare i vardagen, vi lever som vi lär, med personlighet, engagemang, glädje och affärsmässighet i allt vi gör.

För dig som gillar ordning, omtanke och omväxling

I rollen som receptionist är du ansiktet utåt för Lundsbrunn Resort & Spa. Det är du som möter våra gäster först - och sist - och som är med och sätter tonen för hela upplevelsen. Du hjälper till att lösa stort och smått, svarar på frågor, checkar in och ut, vägleder och får andra att känna sig välkomna och sedda.

Vi vågar bjuda på oss själva, engagerar oss helhjärtat i både gäster och kollegor - och sprider en glädje som smittar av sig. Det är så vi gör skillnad, varje dag.

Ditt uppdragSom receptionist är du både navet i vår verksamhet och ansiktet utåt. Du skapar första intrycket och ofta det sista och är en trygg punkt för våra gäster under hela vistelsen. Det handlar om att ge service som känns, svara på frågor innan de ställs och se till att varje detalj är på plats för att helheten ska bli så bra som möjligt.

Dina dagar innehåller bland annat:

In- och utcheckning av gäster

Telefon- och mejlhantering

Bokningar och betalningar

Proaktiv service - att fånga upp behov och lösa problem innan de hinner bli problem

Att ge information, rekommendationer och vägledning med värme och närvaro

Att följa upp, återkoppla och säkerställa att gästen är nöjd hela vägen

Samarbete med övriga avdelningar för att skapa en sömlös upplevelse

Ibland går allt som på räls, ibland händer allt samtidigt men du har förmågan att behålla lugnet, prioritera rätt och möta varje gäst med samma omtanke och professionalism.


Vem är du?
Du har tidigare erfarenhet av arbete i hotellreception eller liknande serviceyrke

Du gillar att ha koll, vara steget före och skapa struktur även när det händer mycket

Du trivs med att vara social och professionell, både i mötet med gästen och i samarbetet med kollegor

Du pratar svenska och engelska flytande, andra språk är ett plus!

Du är flexibel, lösningsorienterad och ser detaljer som andra kan missa

Och viktigast av allt, du bidrar till den energi och atmosfär som gör vårt hotell till en plats man gärna återvänder till

Vi erbjuder dig Ett fartfyllt jobb i en levande hotellmiljö

Ett sammansvetsat team som hjälps åt, har kul och stöttar varandra

En arbetsplats där personlighet, glädje och engagemang är lika självklart som affärsmässighet

Förmåner och villkor enligt kollektivavtal

Möjlighet att växa och utvecklas inom hotellbranschen

Det praktiska Omfattning: 75%

Arbetstid: Varierande arbetstider, dag, kväll och helg

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Lön: Enligt överenskommelse.

Känner du igen dig i beskrivningen? Då hoppas vi att du söker!

Varmt välkommen till Lundsbrunn Resort & Spa, där vi varje dag skapar minnesvärda möten, med ett leende som smittar och ett engagemang som märks.

Winn Hotel Group AB äger, driver och utvecklar hotell som väcker känslor. Läs mer om vår kultur, dina utvecklingsmöjligheter och om Winn Hotel Group här.

Winn Hotel Group AB

FöretagWinn Hotel Group AB
Visa alla jobb för Winn Hotel Group AB