Quality and Compliance Administrator

Publicerad2025-11-18
Ansök senast2025-12-31

Om jobbet

Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Cykel, Bilvård, Båt, Bygg, Verktyg, Fritid, Hem och Kontor/Teknik. Biltema är ett starkt varumärke med fler än 160 butiker runt om i Norden och som nu är inne i en spännande expansionsfas med målsättning att inom de närmsta åren öppna ett drygt 15-tal nya varuhus i Norden.

Biltema Nordic Services AB är ett servicebolag inom Biltema med olika avdelningar som tillsammans levererar en helhetslösning för varuhusens sortiment och drift.

Stora delar av Biltemas sortiment är produkter som lanseras under det egna varumärket "Biltema". Utvecklingsavdelningen i Helsingborg levererar digitala lösningar för våra nordiska marknader inklusive e-handelskoncept och "Köp & Hämta".

Om tjänsten

Vi söker nu en Quality & Compliance Administrator till Biltema Nordic Services AB. I rollen som administratör blir du en viktig del av vårt Quality & Compliance-team och stöttar våra specialister i arbetet med att säkerställa att Biltemas produkter uppfyller lagkrav och kvalitetsstandarder.

Du arbetar brett med administration, dokumentation och uppföljning kopplat till produktkrav, testresultat och myndighetsärenden. Rollen passar dig som trivs med ordning, noggrannhet och vill utvecklas inom produktsäkerhet och compliance i en internationell miljö.

Som administratör rapporterar du till Affärsområdeschef och arbetar nära kollegor inom produkt, inköp och kvalitet.

Exempel på arbetsuppgifter

Administrera och uppdatera dokumentation tillhörande den tekniska filen

Samordna och registrera testresultat, certifikat och övriga underlag

Stötta specialister vid hantering av marknadskontroller och myndighetsärenden

Delta i uppföljning av produktkrav och rutiner inom produktsäkerhet

Hjälpa till med kommunikation och informationsflöden mellan Quality&Compliance och andra avdelningar

Bidra till struktur och förbättring av administrativa processer inom området

Vi söker dig som har

Gymnasieutbildning, gärna kompletterad med erfarenhet inom administration, kvalitet eller teknik

1-3 års erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom produktsäkerhet, inköp eller kvalitet

God förmåga att hantera dokumentation

Noggrannhet och struktur i arbetet

God datorvana, särskilt i Officepaketet

Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Som person är du

Ansvarstagande, strukturerad och serviceinriktad

Noggrann med ett öga för detaljer

Samarbetsvillig och flexibel

Nyfiken på att lära dig mer om produktsäkerhet och compliance

En god representant för Biltemas värderingar: Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och reda samt Flexibilitet

Arbetsplats/placering: Helsingborg

Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 mån provanställning, heltid

Lön: Enligt överenskommelse

Har du frågor kring tjänsten kontakta: Malou Wahlström, e-post: malou.wahlstrom@biltema.com

Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev.

Urval kommer att ske löpande, därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan omgående.

Biltema Nordic Services AB

FöretagBiltema Nordic Services AB
Visa alla jobb för Biltema Nordic Services AB

Sök efter fler liknande jobb

Liknande jobb

Avsynare till SAAB i Göteborg | Heltid

Manpower AB

Göteborg30/10 - 27/12
Rekommenderat