Produkt- och processpecialist Betala
Om jobbet
Vill du vara med och forma framtidens företagsbetalningar? Hos oss får du en nyckelroll i ett område som utvecklas snabbt, där du blir länken mellan banken, ERP-leverantörer och våra företagskunder. Här får du en unik möjlighet att påverka, driva förändring och bygga upp kompetens inom ett område med stora möjligheter de kommande åren. Ta chansen att utvecklas tillsammans med engagerade kollegor och skapa innovativa lösningar för våra kunder!Om jobbet
Som Produkt- och processpecialist får du ett övergripande ansvar för att utveckla och stärka vårt erbjudande inom företagsbetalningar, med särskilt fokus på integrationer och samarbeten med ERP-leverantörer. Du blir en nyckelperson i att säkerställa att våra företagskunder får tillgång till moderna, effektiva och automatiserade betaltjänster. Rollen innebär breda kontaktytor både internt och externt, och du blir en viktig del i att driva förändring och utveckling i takt med att marknaden förändras. Du blir en del av Produkt, Process, Operations och IT, ett engagerat team inom LF Bank.
Dina arbetsuppgifter kommer vara bland annat:
- Kartlägga och arbeta med relevanta ERP-leverantörer bland bankens företagskunder samt löpande hantera kommunikation och planering med dessa aktörer.
- Insamla och dokumentera behov från länsbolagen och deras kunder gällande företagstjänster såsom bokföring, cash management och olika typer av betalningar, särskilt med fokus på ISO20022-standarden samt fil- och API-baserade lösningar.
- Fungera som teknisk länk mellan banken och ERP-leverantörerna, samt driva integrationer, samarbeten och förändringsarbete.
- Ta fram guider och utbildningsmaterial för både interna och externa användare kring anslutning och användning av våra tjänster.
- Agera 3:e linjens support vid kundärenden.
- Arbeta enligt SAFe-modellen, agera beställare och specialist samt samarbeta nära IT-organisationen för kravställning och utveckling.
Följande kommer göra dig framgångsrik i denna tjänst:
- Gedigen erfarenhet av företagsaffären, särskilt inom företagsbetalningar.
- Djup förståelse för företagsbehov inom betalningar och ERP, inklusive fil- och API-baserade lösningar samt ISO20022.
- Förmåga att se och förstå hur produkter paketeras och byggs upp för olika kundsegment.
- God insikt i automatisering, integration och enkelhet inom företagsbetalningar, samt förståelse för ekosystemets utveckling.
- God kommunikativ förmåga på svenska, både muntligt och skriftligt.
- Erfarenhet av att kravställa och paketera tjänster till kund.
Meriterande är även om du har:
- Djup kunskap inom cash management och integrationstjänster.
Som person har du en mycket god samarbetsförmåga och trivs med att ha många kontaktytor, både internt och externt. Du är självgående och drivande, tar initiativ och ser till att utveckling och leveranser sker. Din förmåga att entusiasmera andra och skapa engagemang är en stor tillgång. Du har också ett starkt fokus på prestation och kan prioritera för att säkerställa att vi levererar värde till våra kunder och länsbolag.
Kontaktuppgifter:
Rekryterande chef: Thomas.Glimstedt@lansforsakringar.se
Facklig representant Forena: jessica.loow@lansforsakringar.se
Facklig representant Akademikerförbundet: jonny.knutas@lansforsakringar.se
Låter det spännande? Då vill vi veta mer om dig! Välkommen med din ansökan redan idag. Vi arbetar löpande med denna rekrytering och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Länsförsäkringar AB (publ)
FöretagLänsförsäkringar AB (publ)
Visa alla jobb för Länsförsäkringar AB (publ)

