Processpecialist inom IT
Om jobbet
Job description
Sigma Technology IT Infra AB söker nu en konsult till ett uppdrag som ITIL Process Specialist i ett Operational Service Management-team hos en av våra kunder i Linköping. Du kommer att få ansvar för en eller flera ITIL-processer och säkerställa att de är dokumenterade, följs och kontinuerligt förbättras. I rollen förväntas du arbeta nära andra funktioner i organisationen för att driva processkvalitet, följa upp leveranser och bidra med utbildning, styrning och analys.
Du kommer att arbeta i ett team på åtta personer där både samarbetsförmåga och självständighet är viktiga egenskaper. Rollen innebär ansvar för såväl dokumentation och uppföljning som operativt stöd vid större incidenter. Du kommer att ta fram utbildningsmaterial, hålla i möten och workshops, skapa rapporter och dashboards, delta i revisioner och riskanalyser samt dokumentera förbättringar. Rollen ingår i beredskapsrotation enligt schema.
Exempel på arbetsuppgifter
Utveckla och förbättra tilldelad ITIL-process
Följa upp efterlevnad och koordinera förbättringsarbete
Skapa och genomföra utbildning inom processområdet
Ta fram rapporter, trender och analysunderlag
Koordinera incidenter och hantera eskaleringar
Moderera möten och dokumentera åtgärder
Delta i revisioner och hantera leveransuppföljning
Delta i beredskap enligt schema
Basic qualifications
Kvalifikationer
Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL-processer, till exempel incident-, service request-, change- eller problemhantering
God generell IT-kunskap
Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
Förmåga att dokumentera, analysera och koordinera i komplexa IT-miljöer
Strukturerad och drivande med förmåga att arbeta självständigt
Hög samarbetsförmåga och en förbättringsinriktad inställning
Meriterande
Erfarenhet av ServiceNow, JIRA eller Confluence
Tidigare arbete i servicedesk
Roller som major incident manager, change manager, problem manager eller liknande
Erfarenhet av agilt arbetssätt eller teamledning
Certifiering i ITIL version 3 eller 4
Det här är ett uppdrag för dig som vill arbeta i en roll där struktur, samordning och förbättring står i centrum. Du får möjlighet att arbeta i en större IT-organisation med tydliga processer och engagerade kollegor.
We offer
Som konsult hos Sigma Technology IT Infra AB blir du en del av ett stabilt och väletablerat bolag med kollektivavtal, engagerade ledare och tillgång till ett stort nätverk av kompetenta kollegor. Vi erbjuder ett uppdrag där du får ta stort ansvar och möjlighet att utvecklas inom IT-processledning i en strukturerad och samhällsviktig verksamhet. Hos oss får du tillgång till kompetensutveckling, stöd i ditt uppdrag och möjligheten att arbeta i spännande teknikmiljöer med långsiktiga uppdrag.
Välkommen med din ansökan.
Urval sker löpande. Kontakta oss gärna om du har frågor eller vill veta mer.
More information
För mer information kontakta
Annie Myrlander,
annie.myrlander@sigmatechnology.com
Sigma Technology IT Infra AB söker nu en konsult till ett uppdrag som ITIL Process Specialist i ett Operational Service Management-team hos en av våra kunder i Linköping. Du kommer att få ansvar för en eller flera ITIL-processer och säkerställa att de är dokumenterade, följs och kontinuerligt förbättras. I rollen förväntas du arbeta nära andra funktioner i organisationen för att driva processkvalitet, följa upp leveranser och bidra med utbildning, styrning och analys.
Du kommer att arbeta i ett team på åtta personer där både samarbetsförmåga och självständighet är viktiga egenskaper. Rollen innebär ansvar för såväl dokumentation och uppföljning som operativt stöd vid större incidenter. Du kommer att ta fram utbildningsmaterial, hålla i möten och workshops, skapa rapporter och dashboards, delta i revisioner och riskanalyser samt dokumentera förbättringar. Rollen ingår i beredskapsrotation enligt schema.
Exempel på arbetsuppgifter
Utveckla och förbättra tilldelad ITIL-process
Följa upp efterlevnad och koordinera förbättringsarbete
Skapa och genomföra utbildning inom processområdet
Ta fram rapporter, trender och analysunderlag
Koordinera incidenter och hantera eskaleringar
Moderera möten och dokumentera åtgärder
Delta i revisioner och hantera leveransuppföljning
Delta i beredskap enligt schema
Basic qualifications
Kvalifikationer
Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL-processer, till exempel incident-, service request-, change- eller problemhantering
God generell IT-kunskap
Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
Förmåga att dokumentera, analysera och koordinera i komplexa IT-miljöer
Strukturerad och drivande med förmåga att arbeta självständigt
Hög samarbetsförmåga och en förbättringsinriktad inställning
Meriterande
Erfarenhet av ServiceNow, JIRA eller Confluence
Tidigare arbete i servicedesk
Roller som major incident manager, change manager, problem manager eller liknande
Erfarenhet av agilt arbetssätt eller teamledning
Certifiering i ITIL version 3 eller 4
Det här är ett uppdrag för dig som vill arbeta i en roll där struktur, samordning och förbättring står i centrum. Du får möjlighet att arbeta i en större IT-organisation med tydliga processer och engagerade kollegor.
We offer
Som konsult hos Sigma Technology IT Infra AB blir du en del av ett stabilt och väletablerat bolag med kollektivavtal, engagerade ledare och tillgång till ett stort nätverk av kompetenta kollegor. Vi erbjuder ett uppdrag där du får ta stort ansvar och möjlighet att utvecklas inom IT-processledning i en strukturerad och samhällsviktig verksamhet. Hos oss får du tillgång till kompetensutveckling, stöd i ditt uppdrag och möjligheten att arbeta i spännande teknikmiljöer med långsiktiga uppdrag.
Välkommen med din ansökan.
Urval sker löpande. Kontakta oss gärna om du har frågor eller vill veta mer.
More information
För mer information kontakta
Annie Myrlander,
annie.myrlander@sigmatechnology.com
Sigma Industry Innovation AB
FöretagSigma Industry Innovation AB
Visa alla jobb för Sigma Industry Innovation AB