Proaktiv VD-assistent till spännande konsultuppdrag i Stockholm

OmrådeStockholm
Publicerad2025-08-22
Ansök senast2025-08-28

Om jobbet

Beskrivning

Vi söker nu en erfaren och lösningsorienterad VD-assistent till ett konsultuppdrag i Stockholm.

Rollen är central och innebär att stötta och avlasta VD i det dagliga arbetet, säkerställa struktur i kalendern och koordinera möten samt hantera kommunikation med både interna och externa aktörer. Uppdraget sträcker sig initialt över tre månader med start i september, med möjlighet till förlängning.

Arbetsuppgifter

I rollen som VD-assistent kommer du bland annat att:

Samordna schemaläggning och kalenderhantering.

Koordinera möten, upprätta agendor, skriva protokoll och följa upp beslut.

Hantera VD:s kommunikationskanaler, inklusive mejl, telefonsamtal och kontakter med externa aktörer.

Planera och administrera resor samt utgiftshantering.

Förbereda presentationsmaterial, analyser och beslutsunderlag.

Stötta VD och ledningsgruppen i både strategiska och operativa frågor.

Bidra i olika projekt, event och förbättringsinitiativ inom organisationen.

Kvalifikationer

Skall-krav:

Eftergymnasial utbildning inom administration, ekonomi, kommunikation, marknad eller annan relevant inriktning.

Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna i rollen som assistent, koordinator eller strategisk partner till ledande befattningshavare.

Goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel, Word och PowerPoint.

Mycket god kommunikativ förmåga i både svenska och engelska, i tal och skrift.

Meriterande:

Utbildning i projektledning.

Erfarenhet av arbete i kommunalt bolag.

Utbildning inom affärs- eller organisationsområdet.

Personliga egenskaper:

Vi söker dig som är strukturerad, självgående och har förmågan att hantera många parallella uppgifter. Du har hög integritet, god analytisk förmåga och trivs i en roll där du både leder och stöttar. Din flexibilitet, positiva inställning och förmåga att ligga steget före gör dig till en viktig partner för VD och ledningsgruppen.

Villkor

Start: 8 september 2025

Omfattning: 80-100 % av heltid, på plats i Stockholm (möjlighet till 1-2 dagar distans/vecka).

Uppdragets längd: till och med 30 november 2025, med möjlighet till förlängning.

Anställningsform: Detta är ett konsultuppdrag. Du blir anställd av oss och uthyrd till kund.

Det är viktigt att ditt CV tydligt visar hur du uppfyller skall-kraven. Vi arbetar löpande med att presentera kandidater, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Quattro Bemanning & Rekrytering AB

FöretagQuattro Bemanning & Rekrytering AB
Visa alla jobb för Quattro Bemanning & Rekrytering AB

Liknande jobb

Ekonomiassistent sökes till myndighet i centrala Stockholm!

Perido AB

Stockholm21/3 - tills vidare