
Om jobbet
Remote Work Sweden
Full time
Slutdatum: 16 september 2025
JR100900
Ponsse är en av världens största tillverkare av skogsmaskiner för avverkning enligt kortvirkesmetoden. Vi fokuserar på att lyckas tillsammans med våra kunder och är individfokuserade. Vi vill vara den mest eftertraktade partnern för ansvarsfullt skogsbruk. För att uppnå detta kombinerar vi utmärkta medarbetare som arbetar med tekniskt avancerade maskiner och toppmodern digital teknik.
Product Training & Support Manager – Sverige
Plats: Sverige
Avdelning: Utbildning & Leveranser
Vi söker en proaktiv och strategisk Product Training & Support Manager för att leda och utveckla vårt team inom produktutbildning, metodutbildning och teknisk support för våra digitala tjänster i Sverige. Du ansvarar för att säkerställa högkvalitativa leveranser och utbildningsinsatser till våra kunder, samtidigt som du driver förbättringar av processer och arbetssätt.
Rollen är en del av den lokala ledningsgruppen och rapporterar till Country Manager Sweden.
Ansvarsområden:
Ledarskap och teamansvar:
Leda ett geografiskt spritt team av instruktörer, med fokus på kompetensutveckling och samordning av utbildningsinsatser.Produkt- och leveransutbildning:
Säkerställa att kundutbildningar inför och under leveranser håller hög kvalitet. Utveckla och effektivisera utbildningsprocesser.Teknisk support:
Ansvara för den dagliga driften av teknisk support för Opti 5G och se till att tekniska problem löses snabbt och professionellt.Metodutbildning för maskinförare:
Utveckla och förbättra våra utbildningstjänster för att öka effektiviteten i hur kunderna använder våra produkter.Planering av teknikerdagar:
Leda planering och genomförande av teknikerdagar för vidareutbildning och nätverkande.Uppföljning och utveckling:
Följa upp nyckeltal (KPI:er) och driva kontinuerligt förbättringsarbete inom hela utbildnings- och supportfunktionen.
Kvalifikationer:
Dokumenterad erfarenhet av teknisk support, fältservice eller liknande ledarroll inom teknikområdet.
Stark ledarskapsförmåga och erfarenhet av att utveckla team och individer.
God kommunikativ förmåga och vana att arbeta med olika intressenter.
Erfarenhet av att bygga upp eller förbättra servicemodeller är meriterande.
Kunskap om 5G eller närliggande teknik är ett extra plus.
Varför arbeta med oss?
Detta är en nyckelroll med stor påverkan och möjlighet att forma framtidens tekniska service- och utbildningsverksamhet i ett innovativt, teknikdrivet företag. Hos oss får du arbeta i en miljö där kundvärde, kompetens och utveckling står i centrum.
För mer information kontakta:
Carl-Henrik Hammar, Country manager Sweden
070-600 49 35
Carl-henrik.hammar@ponsse.com
Sandra Lindkvist, HR Manager
070-210 38 73
Sandra.lindkvist@ponsse.com
Välkommen med din ansökan – urval sker löpande!
Ponsse vill utveckla en arbetskultur och miljö som hjälper till att ta fram det bästa hos alla som individer och tillsammans. Kunden står alltid i centrum för vårt arbete och vi uppmuntrar hela tiden öppen och proaktiv kommunikation, teamwork, ansvarstagande och smidigt genomförande. Vi bryr oss verkligen om våra medarbetare, deras välbefinnande och utveckling. Vi är Ponsse-familjen.
