Order- & inköps administratör till företag inom automationsindustrin.
Om jobbet
Vill du arbeta med order- och inköpsadministration inom försäljning av industridetaljer? Här får du en central roll i ett företag som levererar komponenter främst till automationsindustrin. Sök idag och bli en viktig länk i ett växande team!Om tjänsten inom orderadministration och inköp för automationsindustrin I rollen som order- och inköpsadministratör ansvarar du för hela flödet av inkommande och utgående beställningar. Du arbetar dagligen med administration av ordrar, orderbekräftelser samt inköpshantering av industridetaljer. I tjänsten har du många kontaktytor, både internt och externt, och är med och säkerställer att leveranser sker i tid till företagets kunder inom automations- och industrisektorn.
Arbetsuppgifter - Orderadministration och inköpshantering Registrera och bevaka inkommande kundordrar
Lägga och följa upp inköpsordrar hos leverantörer
Hantera orderbekräftelser, leveransaviseringar och leveransbevakning
Kommunicera aktivt med kunder, leverantörer och interna avdelningar
Hantera fakturor, reklamationer och eventuella avvikelser i leveranser
Uppdatera och administrera order- och lagersystem
Kvalifikationer för rollen inom order- och inköp Erfarenhet av orderadministration, inköp eller liknande administrativa roller
God systemvana, gärna erfarenhet av affärssystem/ERP
Strukturerat och noggrant arbetssätt med god administrativ förmåga
Goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt
Erfarenhet från automationsindustrin och/eller försäljning av industrikomponenter är meriterande
Vem är du?
- Personliga egenskaper och arbetsstil
Du är en positiv och engagerad person som gillar att arbeta serviceinriktat och lösningsorienterat. Du är van att ta ansvar, prioritera och arbeta strukturerat även i perioder med hög arbetsbelastning. Kommunikationen med kollegor och externa kontakter sker smidigt, oavsett bakgrund, och du bidrar till ett inkluderande arbetsklimat. Vi välkomnar sökande oavsett kön, ålder eller bakgrund.
Omfattning, anställningsvillkor och förmåner Heltid, dagtid
Marknadsmässig lön och förmåner enligt kollektivavtal
Trygg anställning med möjlighet till utveckling
Tillträde enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan inom order- och inköpsadministration
Skicka in din ansökan redan idag - vi arbetar med löpande urval. Företaget arbetar aktivt för mångfald och inkludering. Vi ser fram emot din ansökan!
Sökord: orderadministratör, inköpsadministratör, automationsindustrin, industridetaljer, affärssystem, leverantörskontakter, orderflöde, inköp, försäljningsadministration, lagerhantering, lediga jobb, Stockholm
Läs mer om oss på www.rekryteringsgruppen.com
Rekryteringsgruppen i Stockholm AB
FöretagRekryteringsgruppen i Stockholm AB
Visa alla jobb för Rekryteringsgruppen i Stockholm AB




