Order- & inköps administratör till företag inom automationsindustrin.

OmrådeStockholm
Publicerad2025-12-10
Ansök senast2026-05-29

Om jobbet

Vill du arbeta med order- och inköpsadministration inom försäljning av industridetaljer? Här får du en central roll i ett företag som levererar komponenter främst till automationsindustrin. Sök idag och bli en viktig länk i ett växande team!

Om tjänsten inom orderadministration och inköp för automationsindustrin I rollen som order- och inköpsadministratör ansvarar du för hela flödet av inkommande och utgående beställningar. Du arbetar dagligen med administration av ordrar, orderbekräftelser samt inköpshantering av industridetaljer. I tjänsten har du många kontaktytor, både internt och externt, och är med och säkerställer att leveranser sker i tid till företagets kunder inom automations- och industrisektorn.

Arbetsuppgifter - Orderadministration och inköpshantering Registrera och bevaka inkommande kundordrar

Lägga och följa upp inköpsordrar hos leverantörer

Hantera orderbekräftelser, leveransaviseringar och leveransbevakning

Kommunicera aktivt med kunder, leverantörer och interna avdelningar

Hantera fakturor, reklamationer och eventuella avvikelser i leveranser

Uppdatera och administrera order- och lagersystem

Kvalifikationer för rollen inom order- och inköp Erfarenhet av orderadministration, inköp eller liknande administrativa roller

God systemvana, gärna erfarenhet av affärssystem/ERP

Strukturerat och noggrant arbetssätt med god administrativ förmåga

Goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt

Erfarenhet från automationsindustrin och/eller försäljning av industrikomponenter är meriterande


Vem är du?
- Personliga egenskaper och arbetsstil

Du är en positiv och engagerad person som gillar att arbeta serviceinriktat och lösningsorienterat. Du är van att ta ansvar, prioritera och arbeta strukturerat även i perioder med hög arbetsbelastning. Kommunikationen med kollegor och externa kontakter sker smidigt, oavsett bakgrund, och du bidrar till ett inkluderande arbetsklimat. Vi välkomnar sökande oavsett kön, ålder eller bakgrund.

Omfattning, anställningsvillkor och förmåner Heltid, dagtid

Marknadsmässig lön och förmåner enligt kollektivavtal

Trygg anställning med möjlighet till utveckling

Tillträde enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan inom order- och inköpsadministration

Skicka in din ansökan redan idag - vi arbetar med löpande urval. Företaget arbetar aktivt för mångfald och inkludering. Vi ser fram emot din ansökan!

Sökord: orderadministratör, inköpsadministratör, automationsindustrin, industridetaljer, affärssystem, leverantörskontakter, orderflöde, inköp, försäljningsadministration, lagerhantering, lediga jobb, Stockholm

Läs mer om oss på www.rekryteringsgruppen.com

Rekryteringsgruppen i Stockholm AB

FöretagRekryteringsgruppen i Stockholm AB
Visa alla jobb för Rekryteringsgruppen i Stockholm AB

Sök efter fler liknande jobb

Liknande jobb

Operativ Inköpare till Montex

Jefferson Wells AB

Karlskrona19/11 - 15/12
Rekommenderat