Om jobbet
Telia är på ett uppdrag att leverera fantastiska digitala upplevelser för våra kunder, oavsett om de utforskar vår t utbud , gör ett köp eller hanterar sina produkter och tjänster online . Våra tvärfunktionella team arbetar tillsammans för att driva innovation och kundnöjdhet, och vi söker nu ytterligare en Produktägare för att ansluta sig till vårt dynamiska team!
Rollen som Produktägare är en av nyckel rollerna inom den digitala organisationen. Du kommer att rapportera till Head of Digital Experience , och tillsammans med teamet av Produ k t chefer , Prod uktägare och Digital Business Manager vara ansvarig för att samskapa , driva och leverera de nyckelinitiativ som ger en digital kundupplevelse i världsklass som driver affärstillväxt inom Telia B2B.
Din nästa jobbmöjlighet?
Som Produktägare kommer du att vara ansvarig för våra webbfunktioner och säkerställa att de uppfyller behoven hos både utloggade användare (B2X) och inloggade B2B-kunder. Du kommer att leda ett tvärfunktionellt team som fokuserar på att leverera värde över flera digitala touch points och förbättra inloggade upplevelser för våra B2B-kunder.
I denna roll kommer din tekniska kompetens och förståelse för webbutveckling att vara avgörande. Du kommer att samarbeta nära med affärsintressenter, designers och utvecklare för att säkerställa att produktbeslut både är tekniskt genomförbara och i linje med affären och kundernas behov.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Är detta du?
För att lyckas i denna roll tror vi att du har tidigare erfarenhet ( 2-3 år) som Produktägare eller liknande roll inom den digitala sfären. Du har en stark förståelse för agila metoder och produktlivscykelhantering, samt erfarenhet av att arbeta i stora organisationer med hög komplexitet. Som person tror vi att du har en analytisk inställning med ett datadrivet tillvägagångssätt för beslutsfattande, samt utmärkta kommunikationsfärdigheter.
Din erfarenhet:
Den viktigaste komponenten för att lyckas i denna roll är att du är en kraftfull skapare av förändring! Kort sagt - vi letar efter en pålitlig och driven lagspelare med färdigheter och passion för digital excellens för att hjälpa till att göra Telias onlineupplevelse till en av de bästa på marknaden !
Mer än bara ett jobb!
Oavsett vilket jobb du söker ger vi dig verktygen och stödet du behöver för att hantera din personliga utveckling. Vi vill hjälpa dig att utvecklas både på ett personligt plan och i din professionella roll. Hos oss blir du en del av ett kreativt, motiverande och välkomnande företag där alla kan vara sig själva, med lika möjligheter att utvecklas. Vi respekterar människor och värdesätter mångfald. Förutom en attraktiv och inkluderande arbetsmiljö erbjuder vi flexibilitet och ett brett utbud av olika förmåner.
Intresserad?
Om du vill ansluta dig till vårt team, tveka inte att ansöka! Om du har några frågor om denna position, vänligen kontakta Talent Partner Acquisition Christine Wilen christine.wilen @teliacompany .
Vi ser fram emot att ta emot din ansökan och för att säkerställa att dina personuppgifter hålls säkert, ber vi dig vänligen att ansöka genom vårt rekryteringssystem. Vi kan inte hantera CV via e-post eller motsvarande. Urval kommer att ske löpande och denna position kan komma att fyllas innan ansökningstiden går ut. Relevanta bakgrundskontroller är en del av vår rekryteringsprocess.
Rollen som Produktägare är en av nyckel rollerna inom den digitala organisationen. Du kommer att rapportera till Head of Digital Experience , och tillsammans med teamet av Produ k t chefer , Prod uktägare och Digital Business Manager vara ansvarig för att samskapa , driva och leverera de nyckelinitiativ som ger en digital kundupplevelse i världsklass som driver affärstillväxt inom Telia B2B.
Din nästa jobbmöjlighet?
Som Produktägare kommer du att vara ansvarig för våra webbfunktioner och säkerställa att de uppfyller behoven hos både utloggade användare (B2X) och inloggade B2B-kunder. Du kommer att leda ett tvärfunktionellt team som fokuserar på att leverera värde över flera digitala touch points och förbättra inloggade upplevelser för våra B2B-kunder.
I denna roll kommer din tekniska kompetens och förståelse för webbutveckling att vara avgörande. Du kommer att samarbeta nära med affärsintressenter, designers och utvecklare för att säkerställa att produktbeslut både är tekniskt genomförbara och i linje med affären och kundernas behov.
Huvudsakliga ansvarsområden:
- Definiera och prioritera produkt backlog gen, och säkerställa att den är i linje med affärs- och kundbehov.
- Samarbeta med stakeholders över hela organisationen för att identifiera förbättringsmöjligheter i både utloggade och inloggade onlineupplevelser .
- Arbeta nära utvecklingsteam för att säkerställa teknisk genomförbarhet och framgångsrik implementering av digitala funktioner.
- Använda kundinsikter, analys och feedback för att fatta insiktsdrivna beslut och kontinuerligt förbättra produkten.
- Ge teknisk kontext och vägledning under planerings- och utvecklingsdiskussioner.
- Sä kerställa ett nära samarbete med utvecklingsteam och andra produktägare inom området .
- Balansera långsiktiga strategiska mål med dagliga operativa prioriteringar.
Är detta du?
För att lyckas i denna roll tror vi att du har tidigare erfarenhet ( 2-3 år) som Produktägare eller liknande roll inom den digitala sfären. Du har en stark förståelse för agila metoder och produktlivscykelhantering, samt erfarenhet av att arbeta i stora organisationer med hög komplexitet. Som person tror vi att du har en analytisk inställning med ett datadrivet tillvägagångssätt för beslutsfattande, samt utmärkta kommunikationsfärdigheter.
Din erfarenhet:
- Erfarenhet : 2-3 års erfarenhet som Produktägare eller liknande roll, med kunskap kring webbutveckling.
- Teknisk expertis : Solid förståelse för webb verktyg, utvecklingsprocesser och användarupplevelse (UX) principer.
- Kundcentrerad : Stark förmåga att förstå och översätta kundbehov till handlingsbara produktkrav.
- Datadriven : Erfarenhet av att arbeta med data och insikter för att skapa hypoteser och mäta framgång, med fokus på kontinuerlig förbättring.
- Agil t arbetssätt : Kunskap inom ramverket SAFe är en fördel .
- Samarbete : Utmärkta kommunikations- och intressenthanteringsfärdigheter, med en förmåga att samordna olika team och prioriteringar.
- Erfarenhet av att arbeta med B2B-lösningar, särskilt med onboarding och hantering av roller och behörigheter, är ett plus.
Den viktigaste komponenten för att lyckas i denna roll är att du är en kraftfull skapare av förändring! Kort sagt - vi letar efter en pålitlig och driven lagspelare med färdigheter och passion för digital excellens för att hjälpa till att göra Telias onlineupplevelse till en av de bästa på marknaden !
Mer än bara ett jobb!
Oavsett vilket jobb du söker ger vi dig verktygen och stödet du behöver för att hantera din personliga utveckling. Vi vill hjälpa dig att utvecklas både på ett personligt plan och i din professionella roll. Hos oss blir du en del av ett kreativt, motiverande och välkomnande företag där alla kan vara sig själva, med lika möjligheter att utvecklas. Vi respekterar människor och värdesätter mångfald. Förutom en attraktiv och inkluderande arbetsmiljö erbjuder vi flexibilitet och ett brett utbud av olika förmåner.
Intresserad?
Om du vill ansluta dig till vårt team, tveka inte att ansöka! Om du har några frågor om denna position, vänligen kontakta Talent Partner Acquisition Christine Wilen christine.wilen @teliacompany .
Vi ser fram emot att ta emot din ansökan och för att säkerställa att dina personuppgifter hålls säkert, ber vi dig vänligen att ansöka genom vårt rekryteringssystem. Vi kan inte hantera CV via e-post eller motsvarande. Urval kommer att ske löpande och denna position kan komma att fyllas innan ansökningstiden går ut. Relevanta bakgrundskontroller är en del av vår rekryteringsprocess.
Telia Sverige AB
FöretagTelia Sverige AB
Visa alla jobb för Telia Sverige AB