Onboarding-koordinator / Applikationskonsult

OmrådeStockholm
Publicerad2025-12-23
Ansök senast2026-01-09

Om jobbet

Vi söker en applikationskonsult med fokus på onboarding & customer success till Addsystems!

Har

du ett intresse för system och strukturerat arbetssätt? Vill du kombinera kundkontakt med tekniskt kunnande och vara med och säkerställa att kunder får

en smidig start med ett nytt system? Då kan detta vara jobbet för dig!

Addsystems är ett svenskt

SaaS-företag med över 25 års erfarenhet inom ledningssystem och

informationshantering. Deras huvudprodukt, plattformen Add, är en webbaserad

lösning som hjälper organisationer att effektivisera och kvalitetssäkra sina

processer genom funktioner som dokumenthantering, processkartläggning och

ärendehantering.

Addsystems har sitt kontor i

charmiga lokaler i centrala Stockholm och har kunder i hela Sverige samt i 15

länder. Plattformen är översatt till 13 språk, och flera medarbetare har varit

med sedan starten år 2000. Addsystems strävar efter att erbjuda flexibla och

anpassningsbara lösningar inom ramen för samma grundplattform Add, vilket

minskar administrativt arbete och ökar produktiviteten för deras kunder.

Genom att automatisera

informationsflöden och erbjuda färdiga men anpassningsbara lösningar

hjälper Addsystems företag inom olika branscher att förbättra sina

arbetsprocesser, säkerställa att korrekt information når rätt plats i

organisationen och att engagera alla medarbetare i förbättringsarbetet.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Futuria People men du kommer anställas direkt hos kund.

Om tjänstenI rollen som

Applikationskonsult / Onboarding-koordinator kommer du att arbeta nära kunder

och stötta dem i att komma igång med Addsystems plattform. Du kommer kombinera

kundkontakt och onboarding med arbete i plattformen där du:

Driver onboardingprojekt och säkerställer att kunderna snabbt kommer igång med plattformen.

Drar nytta av din kunskap om plattformen Add för att hitta lösningar som möter kundens behov.

Fungerar som kontaktperson

och stödjer kunder vid frågor eller problem under implementeringen.

Konfigurerar systemmallar och informationsflöden i Addsystems eget no-code verktyg.

Samarbetar med kollegor för

att testa och optimera nya funktioner i plattformen.

Du erbjuds

Möjlighet att arbeta i ett

familjärt och flexibelt företag med korta beslutsvägar.

Frihet under ansvar med

möjlighet till remote-arbete 2 dagar i veckan.

Fina lokaler nära

Stureplan i centrala Stockholm.

Goda förmåner och

utvecklingsmöjligheter i en miljö som präglas av passion, kreativitet och

kompetens.

Vi söker dig som

Trivs i kundnära arbete och kan kommunicera tydligt med både kunder och kollegor.

Vill leda onboarding och hjälpa kunder att uppgradera sitt ledningssystem till en lösning i Add.

Har ett datorintresse och

gärna erfarenhet inom IT eller systemadministration.

Har ett intresse för systemstrukturer och "no-code" plattformar.

Är nyfiken, analytisk och

strukturerad med öga för detaljer.

Meriterande

Högskoleutbildning med koppling till IT, kvalitet, miljö eller hållbarhetsfrågor.

Erfarenhet av kundsupport,

Customer Success eller onboarding på IT-företag.

Erfarenhet av arbete med

kvalitet, arbetsmiljö eller ledningssystem.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Placering: Stockholm

Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Sofie Andersson:sofie@futuriapeople.se

Passar det här in på dig eller känner du någon som skulle passa bättre för jobbet? - Tipsa gärna!

Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag!

Futuria People är en heltäckande partner inom kompetensförsörjning. Finalister i kategorin Årets Raket bland Rekryteringsföretag 2025 och Utnämnda till Årets Rekryteringsföretag 2022 i Sverige på branschens gala Recruitment Awards.

Futuria People AB

FöretagFuturia People AB
Visa alla jobb för Futuria People AB

Liknande jobb

Finsktalande och svensktalande Customer Success Specialist till Hailey HR

Bravura Sverige AB

Stockholm20/11 - tills vidare
Rekommenderat