Morot & Co söker förstärkning inför högsäsong!

OmrådeStockholm
Publicerad2025-08-30
Ansök senast2026-02-16

Om jobbet

Om Morot & Co

Morot & Co ägs av nordiska Mediafy AB som är en del av Bonnierkoncernen. Med personlighet, kreativitet och mod tar vi oss an branschen för personalgåvor på ett nytt sätt. Vi hjälper också företag att skapa nya och fördjupa sina relationer till kund.

Kulturen på Morot & Co och Mediafy präglas av glädje, nyfikenhet, högt i tak och en stark vilja att göra vårt bästa i allt vi gör. Vi är ett glatt och härligt gäng med stor arbetsglädje och mycket energi.

Vi värderar det sociala i vårt team och tycker alltid det är roligt när vi får nya kollegor.

Morot & Co är Mediafy's strategiska tillväxtområde och vi är sedan lanseringen 2019 på en rejäl och spännande resa.

Vi behöver dig!

Nu är det återigen dags att stärka teamet, inför kommande högsäsong. Hösten och julen är årets mest fartfyllda och roliga period och vi behöver flera grymma medarbetare som älskar service och kvalité för att komplettera vårt sälj- och supportteam!

Ta chansen att boosta din arbetslivserfarenhet och utveckling på ett ambitiöst tillväxt bolag - där värderingar som empati, innovation och hållbarhet står i fokus.

Det är viktigt att du har viljan att vilja leverera både service i högsta klass, oavsett om det är i direktkontakt med kund eller genom support till våra ordinarie säljare. Du älskar känslan av att kunna stötta någon på ett sätt som får hen att känna sig trygg och nöjd.

Tidigare erfarenhet av kundservice och/eller säljsupport är meriterande men det viktigaste är dina personliga egenskaper och att du har viljan och förmågan att göra ett bra jobb. Om du inte har någon tidigare arbetslivserfarenhet, ser vi det som positivt om du kompletterar din ansökan med betyg från skola/utbildning. Du kan enkelt bifoga dokument i nästa steg.

Då du utgöra en viktig avlastning för vår ordinarie personal under en begränsad tid där det finns mycket att göra - är det viktigt att du är snabblärd, trygg att ta egna initiativ och van att arbeta med dator och datasystem som arbetsverktyg.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Hantera inkommande supportärenden via mejl och telefo

Hantera dialog med våra samarbetspartners och leverantörer

Hantera och leverera gåvokortsbeställningar (fysiska- och digitala gåvorkort)

Andra administrativa arbetsuppgifter vid behov/möjlighet

Dina egenskaper

Du är trygg i dig själv

Du är angelägen att göra ett bra jobb

Du tycker det är roligt och värdefullt att lära dig nya saker

Du vill bidra på ett avgörande sätt för att teamet ska lyckas!

Du trivs med teamarbete och har god samarbetsförmåga

Du är stresstålig och effektiv utan att dra ner på kvalité eller noggrannhet

Du har god social förmåga och fingertoppskänsla

Du har god data- och systemvana

Du är flexibel och lösningsorienterad när omständigheter/förutsättningar förändras

Du talar och skriver flytande svenska

Meriterande kompetens- och erfarenheter

Arbete i Microsoft Outlook

Arbete i Zendesk

Arbete i Magento

Arbete i kundtjänst/support

Arbete som säljstöd/koordinator/assistent

Vi erbjuder

Tidsbegränsad anställning under perioden okt-dec/jan med chans till förlängning

Arbetstid mån-fre 8.30-12.30 under upplärning (okt)

Arbetstid mån-fre 8.30-17.00 (1 h lunch) resterande del av överenskommen period

Timlön enligt överenskommelse

Generöst friskvårdsbidrag och pensionsavsättning från första anställningsdagen

Utveckling och ökad erfarenhet på ett roligt tillväxtbolag med engagerade kollegor och chefer!

Mediafy AB