Om jobbet
Var med och bygg nästa generations CRM hos en av Sveriges mest välkända digitala konsumenttjänster. Vi bygger precis just här och nu upp vårt nya B2C-team och här är en av de nya rollerna i teamet och på Hemnet. Du börjar i en spännande period där Hemnet precis börjat sin resa inom Marketing Automation och kommer att få sätta din prägel på både strategi och verktyg. En enastående möjlighet att få vässa och forma Hemnets Marketing Automation, med både rätt förutsättningar, ny teknik och ett tydligt mandat från toppen.Denna roll är central för att driva, analysera och utveckla våra kampanjer och kundresor - från strategi till utförande och analys. Du kliver in i ett spännande skede där du får vara med och implementera, utvärdera och optimera nya journeys, utforma vår kanalstrategi för egna medier (email, push, in-app, SMS) - allt i ett skinande nytt verktyg för att kommunicera med en av Sveriges största, mest aktiva och engagerade kundbaser. Du kommer inte bara skapa engagemang - du kommer kunna visa upp faktiska resultat som märks i styrelserummet. Här finns vår nyckel till att driva både kundupplevelse och affärsresultat. Hur häftigt!?
Vad du kommer att göra
Som Marketing Automation Specialist kliver du rakt in i kärnan av Hemnets digitala marknadsföringsmaskineri. Med miljontals användare, realtidsdata och kraftfulla automation-verktyg får du chansen att skapa hyperrelevanta kampanjupplevelser som inte bara engagerar - utan driver mätbar tillväxt.
Tillsammans med vår Marketing Automation Data Manager kommer du att planera, bygga, analysera och optimera innehåll till kundresor och kampanjer i våra egna kanaler - email, push, in-app och SMS - i verktyget Customer.io . Här handlar det inte om generiska utskick, utan om att designa träffsäkra budskap som når rätt person, i rätt kanal, vid exakt rätt tidpunkt. Du ansvarar för A/B testing, konverteringsoptimering, kravställning för den copy och design som behövs, och inte minst analys för att hela tiden optimera och förbättra våra kommunikationsflöden.
I en miljö där data är vårt bränsle får du fullt utrymme att experimentera och optimera. Du initierar och följer upp A/B-tester för att ständigt förbättra kampanjernas relevans, konvertering och prestanda. Du analyserar resultat och nyckeltal som CTR och konverteringsgrad - och omvandlar insikterna till konkreta förbättringsförslag som tar våra kampanjer till nästa nivå.
På den betalda sidan kommer du få koordinera aktiviteter med våra medie- och performance-byråer och säkerställer att medieplaner, kreativt material och resultat håller hög kvalitet. Samtidigt jobbar du tätt med copywriters och designers för att skapa visuellt starka kampanjer som sticker ut och engagerar.
Allt du gör bottnar i data. Du använder verktyg som Amplitude, Looker och Tableau för att förstå beteenden, optimerar insatser och säkerställer att varje insats driver effekt. För dig är analys och optimering en naturlig del av kampanjcykeln.
Slutligen är du en strukturerad doer som älskar att driva flera kampanjer parallellt utan att kompromissa med kvalitet. Du blir en nyckelspelare i vårt nya B2C-team och bidrar till att bygga next-level campaign marketing i ett bolag där teknik, data och kundupplevelse möts - och där ditt arbete märks hela vägen upp till ledningsgruppen.
Vem du är
Som person är du en noggrann doer med öga för både detaljer och helhet. Du är en kreativ marknadsförare som älskar att testa nytt, analysera och optimera. Du är självklart datadriven, resultatorienterad, analytisk och alltid nyfiken på kundens perspektiv. Dessutom modig och vågar sticka ut men på ett ansvarsfullt sätt - en kalkylerad pionjär. Här ska brytas mark!
Krav
- Minst 2-5 års erfarenhet med CRM-system, gärna relativt storskaligt och sofistikerat
- Erfarenhet av innehållsproduktion och analys i Marketing Automation-verktyg
- Erfarenhet av konverteringsoptimering och A/B testing
- God språklig förmåga och förståelse för copy som driver konvertering
- Van att jobba datadrivet med mätning och uppföljning
Bonus
- Varit med och byggt upp egna kanaler i samband med implementering av CRM eller Marketing Automation-system
- Erfarenhet av stora datamängder och databaser
- Erfarenhet av Customer.io är meriterande
Hej från din nya chef
Hej! Jag heter Lina och jag kommer bli din nya chef. Jag började på Hemnet i september 2025 och driver detta nya spännande område på Hemnet. Hemnet har hittills bara skrapat på ytan när det gäller marketing automation, så det är verkligen en spännande tid att komma med i ett team som kommer att ha stor påverkan på Hemnets framtida kundresor. Det finns så många möjligheter!
Min ledarskapsstil är tydlig, transparent, tillgänglig och stöttande. Du kommer att få frihet att äga och driva projekt - även om det ibland innebär learning by doing. Vi kommer att lära oss mycket av varandra och ha riktigt roligt när vi bryter ny mark inom marketing automation. Som team får vi saker gjorda; vi förstår när och var värde kan tillföras och vi förstår våra prioriteringar. Även om jag uppskattar ödmjukhet, ser jag det framtida "oss" som det datadrivna marknadsföringsteamet som alla vill jobba med!
Och varför bestämde jag mig för att börja på Hemnet? Jag drogs väldigt mycket till energin på kontoret. Mitt intryck är att människorna och arbetsplatsen tillsammans utgör en perfekt grund för att du ska kunna göra ditt livs bästa jobb.
Varmt välkommen - precis som du är
På Hemnet tror vi att mångfald inom kön, sexuell läggning, funktionsvariation, neurodiversitet, kulturell bakgrund och livserfarenhet gör oss starkare. Vi välkomnar sökande med alla identiteter och bakgrunder.
Om du uppfyller många - men inte alla - av kraven, uppmuntrar vi dig ändå att söka. Vi värdesätter nyfikenhet, en stark känsla av syfte samt motivationen att lära och utvecklas, utöver dina färdigheter och erfarenheter.
Team Marketing Locations Stockholm Employment type Full-time Remote Status Office / Hybrid
Hemnet AB
FöretagHemnet AB
Visa alla jobb för Hemnet AB