Manager Delivery Coordination 1

OmrådeGöteborg
Publicerad2025-11-21
Ansök senast2025-12-05

Om jobbet

Vill du vara med och digitalisera Sverige? Är du en erfaren ledare som vill hoppa på en spännande möjlighet? Ta då chansen och sök rollen somManager Delivery Coordination 1. Vi är fast beslutna att bli världens bästa order & leveransorganisation av produkter och tjänster inom Telekom och IT-sektorn.

Mitt namn är Magnus Westerberg och jag ansvarar för den nya enheten Customer Order & Delivery inom Telia Sveriges Customer Operations B2B. Nu söker vi dig som vill leda ett team som hanterar leveranskoordinering med E2E-ansvar för våra företagskunder.

Vad du kommer att göra:

Gruppen Delivery Coordination 1 är ansvarig för leveranskoordinering gentemot våra företagskunder. Där har du ett nära samarbete med våra kunder, samarbetspartners och affärsansvariga för att säkra våra leveranser och installationer enligt kundavtal.

Som ledare är du med och utvecklar avdelningen mot Telias strategi mot att vara den nya generationens telekomleverantör. Du kommer att vara delaktig i en kultur- och förändringsresa och se över hur vi jobbar för att ge service till våra kunder på allra bästa sätt.

Som ledare för Delivery Coordination 1 kommer du ha ett spännande och roligt jobb med engagerande medarbetare och kollegor. Tillsammans kommer ni att fortsätta att utveckla våra arbetssätt. Du kommer ansvara över ett team bestående av cirka 20 duktiga medarbetare.

Företagssegmentet genomgår en förändringsresa vilket innebär att du har stora möjligheter att vara med och påverka hur vi ska utveckla vår verksamhet. Customer Order & Delivery består av ca 150 kompetenta medarbetare och finns på flera platser i Sverige; Solna, Luleå, Kalmar, Jönköping, Sundsvall, Norrköping och Göteborg.

För att lyckas i rollen:
Vi söker dig som är en erfaren ledare, målinriktad, coachande och har en stark vilja att både utveckla och utmana din personal. Du är förändringsbenägen, innovativ och tycker om att jobba med och utveckla nya arbetssätt. Du har starkt kundfokus där du värdesätter en hög medarbetarnöjdhet i det dagliga arbetet. Du förstår vikten av ett tydligt ansvar för hela kedjan, från kundorder till leverans, installation och fakturering.

Vi söker dig som vill arbeta med ett ledarskap som grundar sig i Telias värderingar - Dare, Care, Simplify. Du är en person som arbetar effektivt och kundfokuserat och agerar som en förebild för dina medarbetare. Du strävar efter att nå dina mål, skapar engagemang och uppmuntrar dina medarbetare att ta eget initiativ och ansvar.

Som person är du målinriktad, har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du har förståelse för den marknad vi befinner oss i och har dokumenterad erfarenhet av att målinriktat leda förbättringar och förändringar inom operativ verksamhet utifrån definierade och tydliga mål.

  • Tidigare erfarenhet av ledarskap och personalansvar
  • Förståelse för företagets och avdelningens strategi och riktning och förmåga att kunna bryta ned detta till mål för din grupp och dina respektive medarbetare
  • Erfarenhet av att leda i förändring
  • Flytande svenska och engelska, i tal och skrift

Var med och forma ett smartare liv för människor, företag och planeten

På Telia är vi ett team med 15 000 kollegor i Norden och Baltikum och vi har en passion för teknik och kommunikation. Som den ledande telekomoperatören i Norden driver vi förändring genom både komplexa långtgående projekt och kontinuerliga mindre förbättringar - samtidigt som vi bidrar till en hållbar och inkluderande värld.

Här får du möjlighet att utveckla dina färdigheter, leda meningsfulla projekt och göra skillnad för våra kunder i en stöttande och mångsidig miljö. Oavsett om du tar ditt första steg eller nästa, så är Telia en plats att växa, höra hemma och göra verklig skillnad.

Vad vi erbjuder
När du börjar hos oss får du ett omfattande förmånspaket anpassat efter din lokala marknad, möjlighet till hybridarbete och mer. Du har också chans att få bonus baserat på din prestation och Telias resultat.

Låter det intressant?

Vi ser fram emot din ansökan senast2025-12-05. Rollen kan komma att stängas tidigare om vi hittar rätt kandidat - så vänta inte för länge!

Om du går vidare i processen kommer du att kontaktas av vårTalent Acquisition Partner.Bakgrund- och referenskontroller ingår i processen.

Vill du veta mer om rollen? Vänligen kontakta mig påmagnus.z.westerberg@teliacompany.com

Lika möjligheter för alla

På Telia värderar vi kompetens och utvecklingspotential. Vi främjar mångfald och ser till att varje individs behov tillgodoses, oavsett funktionsvariation, kön, ålder, nationalitet, sexuell läggning eller social bakgrund. Tillsammans skapar vi en inkluderande arbetsmiljö där din unikhet är vår styrka.

Join us and let's make better happen - together!

Telia Sverige AB

FöretagTelia Sverige AB
Visa alla jobb för Telia Sverige AB

Liknande jobb

Service Delivery Lead till AzenA

Bravura Sverige AB

Stockholm29/10 - tills vidare
Rekommenderat