Hede Möbler KB

Logistikansvarig

Publicerad2025-12-01
Ansök senast2025-12-28

Om jobbet

Som logistikansvarig hos oss spelar du en central roll i planeringen, utvecklingen och genomförandet av all vår logistik.

Vi söker dig som har stark initiativförmåga, tydligt ledarskap och en vilja att kontinuerligt utveckla teamets arbete och ditt egna team.

Du kommer att ansvara för att maximera effektivitet och kvalitet i våra in- och utflöden, säkerställa att rutiner följs samt driva förbättringsarbete och skapa nya arbetsprocesser. Rollen innefattar även personalansvar, där du får möjlighet att påverka hur ditt team ska se ut, schemalägga dina medarbetare och säkerställa att bemanningen fungerar i vardagen.

Rollen innebär också praktiskt arbete, där du tillsammans med ditt team åker ut till kund för att montera möbler. Det kan handla om allt från sängmontage till att sätta upp tavlor. Arbetet sker främst i Härjedalen men längre resor geografiskt som exempel: Idre, Åre eller Bydalen.

Har du tidigare erfarenhet av möbelmontering är det meriterande, men viktigast är att du har gedigen erfarenhet av logistik och planering.

Digital kunskap är ett krav då vi sköter all lagerhantering via affärssystemet Pyramid.

Arbetsuppgifter:

Plocka, lasta och leverera

Planera, strukturera och prioritera för att nå uppsatta mål

Hantera inkommande och utgående gods

Ansvara för logistiken och flödet efterföljs, från att boka leveranser av varor till att gods går ut till kund

Kontakt med kund för att planera leverans och montering

Planera och optimera leveranser.

Ansvara för att arbetsuppgifterna utförs med kvalitet och effektivitet

Delaktighet i företagets fordonsvård och lokalvård (Städning utav fordon och lagerutrymmen)

Utföra monteringar hos kund

Lagerhantering, lageroptimering och inventering.

Samt på företaget andra förekommande arbetsuppgifter med naturlig koppling till verksamheten och det dagliga arbetet.

Leda och fördela arbetsuppgifter

Utveckling av logistik samt lager i samråd med närmsta chef

Schemaläggning av personal vintertid

Hantering av reklamationer

Personliga egenskaper:

God fysik för att kunna bära och hantera tunga möbler

Praktiskt lagd

Flexibel

Problemlösare

Positiv

Strukturerad

Ordningsam

Driv och vilja att utveckla och effektivisera verksamheten

Rak och tydlig i kommunikationen och alltid med kunden i fokus

Utåtriktad och socialt smidig

Kundfokuserad

Vågar ta beslut

Ledarförmåga

OM VÅR PERSONAL

Vi vill att alla som jobbar hos oss ska trivas och känna att arbetet på Möbelmästarna Härjedalen är både stimulerande och roligt. Därför lägger vi stor vikt vid delaktighet och eget ansvar, hos oss är du en viktig del av teamet.

Du arbetar tillsammans med andra, och tydlig kommunikation i teamet är avgörande för att allt ska fungera smidigt. Det här är ett jobb för dig som gillar ordning och reda, trivs i ett högt tempo och vill vara en central del av det dagliga flödet.

För att du ska trivas hos oss behöver du därför lockas av att ta initiativ samt vilja utveckla din roll, teamet och dig själv. Du behöver också vara självgående samt ansvarstagande. Det är ett tight team så alla behöver ha en överblick och förståelse över hela flödet, från första kundkontakt till färdigt möblemang, samt vara flexibel för att hoppa in där det behövs. Periodvis är det mycket högt tryck så du behöver även gilla när det är full fart.

OM VERKSAMHETEN

Möbelmästarna Härjedalen möblerar och inreder hem, fritidsboenden och olika anläggningar runt om i Härjedalen. Våra butiker finns i Hede och Vemdalen. I vårt område ligger flera kända fjälldestinationer så som Vemdalen, Funäsdalen, Ramundberget, Bruksvallarna och Lofsdalen.

Härjedalen bjuder dessutom på fantastisk natur och riktigt bra möjligheter för dig som gillar friluftsliv.

Läs mer om oss här: https://mmharjedalen.se/

Om tjänsten

Tjänsten avser en 100% tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning.

Rekryteringen sker löpande så välkommen med din ansökan så snart som möjligt! (Har du sökt jobb hos oss tidigare ber vi dig skicka in din ansökan på nytt)

Krav: B körkort,

BE och C är meriterande.

Arbetstiderna är på dagtid måndag- fredag ibland även enstaka lördagar vid behov. Större leveranser sker i huvudsak måndag- torsdag ibland kan då längre arbetsdagar kan förekomma. Arbetsplatsen är fördelad på butikerna i Hede och Vemdalen.

Hede Möbler KB

FöretagHede Möbler KB

Sök efter fler liknande jobb

Liknande jobb

Lagermedarbetare med omgående start till Foxway

Mero Rekrytering AB

Växjö3/12 - tills vidare
Rekommenderat