Kvalificerad Redovisningsekonom

OmrådeStockholm
Publicerad2025-12-19
Ansök senast2026-02-08

Om jobbet

Vi söker en ambitiös redovisningsekonom som vill arbeta med kvalificerade redovisningsuppgifter i en dynamisk och utvecklande miljö. Rollen är perfekt för dig som har några års erfarenhet och vill ta nästa steg i din karriär.

Om tjänsten

Som Redovisningsekonom hos oss på Tyréns kommer du arbeta inom Finance som består av totalt drygt 40 personer, specialiserade inom de ekonomiska områdena. Vi arbetar alla både strategiskt och operativt, med förvaltning och utveckling samt stöd och rådgivning med syftet att bidra till att förverkliga Tyréns affär: Jobba med samhällsbyggnad med målet att skapa bättre förutsättningar för dagens och framtidens städer.

I denna roll kommer du exempelvis jobba med att:
  • Löpande redovisning och avstämningar
  • Månads-, kvartals- och årsbokslut samt årsredovisningar
  • Rapportering av ekonomiskt utfall
  • Moms- och skattedeklarationer
  • Stötta i utveckling av arbetsflöden och processer
  • Bidra i interna förbättringsprojekt inom ekonomi
  • Vanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning

Du kommer att arbeta med löpande redovisning, bokslut och ekonomisk rapportering. En viktig del i arbetet kommer att vara att utveckla processer och rutiner och bidra med att hitta bättre flöden inom ekonomi på företaget. Du tillhör avdelningen Financial Control och kommer att ha ett nära samarbete med övriga ekonomifunktioner på bolaget.

Vi står inför ett helt ERP-byte då nuvarande system Visma PX kommer att bytas ut. Upphandlingen av det nya ERP-systemet har redan påbörjats, och du kommer att vara delaktig i förändringsarbetet och bidra med din kompetens i övergången till det nya systemet.

Vi erbjuder

Som anställd på Tyréns erbjuder vi dig bland annat:
  • Fantastiska kollegor och många specialister inom våra olika kompetensområden
  • En värderingsdriven kultur där Connect , Create & Challenge är våra ledord
  • En stimulerande arbetsmiljö i våra lokaler med möjlighet att arbeta hemifrån del av din arbetstid
  • Möjlighet att jobba med innovationsprojekt
  • Kompetensutveckling anpassad efter dig
  • Sociala aktiviteter, både på och efter ordinarie arbetstid
  • Extra lediga dagar utöver dina semesterdagar, vi är t.ex. alltid lediga med lön dagarna mellan jul och nyår
  • Flertalet personalförmåner via vår förmånsportal
  • Kollektivavtal som vi tecknat med Innovationsföretagen (Almega)

Du rapporterar till Head of Business & Financial Control.

Klicka här för att läsa mer om oss, vilken typ av projekt vi jobbar med, vilka utvecklingsmöjligheter som finns, våra innovationer, läsa bloggar och lyssna på våra medarbetares podcasts.

Vi söker

För att lyckas och trivas i rollen krävs:
  • Minst en kandidatexamen (180 poäng) inom ekonomi med inriktning inom redovisning eller motsvarande
  • Minst 3-5 års arbetslivserfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete
  • Arbetat i olika ekonomisystem
  • Goda kunskaper i Excel och Microsoft 365

Meriterande är erfarenhet av:
  • Revision, gärna på någon av de fyra stora byråerna (Big Four)
  • Projektredovisning, gärna från större konsultbolag.

Personliga egenskaper vi tror passar rollen och vår företagskultur:
  • Ambitiös, noggrann, strukturerad och har ett analytiskt förhållningssätt
  • Trivs med att arbeta både självständigt och i team
  • Är kommunikativ och serviceinriktad
  • Har förmågan att förklara ekonomiska samband på ett enkelt sätt
  • Intresserad av den pågående digitaliseringen och ser möjligheter i att använda denna i ditt arbete

För denna tjänst ser vi att du hanterar det svenska och engelska språket i både tal och skrift för att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov.

Ansöka

Du är varmt välkommen med din ansökan! Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas.

Vi rekryterar löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl utan hanterar enbart ansökningar som kommer in via ansökningslänken.

Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor? Då är du välkommen att kontakta:

Linus Nilsson
Head of Business & Financial control
Mejl: linus.nilsson@tyrens.se
Telefon: 072-208 34 28

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Tyrénskoncernen har 3 000 medarbetare med verksamhet i Sverige, Storbritannien, Estland, Litauen, Polen, Bulgarien och Kanada. Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och innovation inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.

Tyréns Sverige AB

FöretagTyréns Sverige AB
Visa alla jobb för Tyréns Sverige AB

Sök efter fler liknande jobb

Liknande jobb

Redovisningskonsult till Ekoförvaltning i Lomma

EkoEnergi

Lomma15/12 - 14/1
Rekommenderat