Kundsupport till Telia i Sundsvall

OmrådeSundsvall
Publicerad2025-06-27
Ansök senastÖppet tills vidare

Om jobbet

Brinner du för kundservice och har tidigare erfarenhet av att arbeta med kundkontakt? Som kundsupport hos Telia i Sundsvall får du en utvecklande roll inom service - där du växer varje dag och får med dig erfarenheter för livet. Här erbjuds du att vara en del av ett framåtlutat team med kunden i fokus! Låter det som din nästa utmaning? Välkommen att söka jobbet!


Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget som konsult

Om företaget

Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle.

Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid.

Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser!

Arbetsuppgifter

I rollen som kundsupport arbetar du i nära dialog med företagets privat-och till viss del företagskunder där du ansvarar för att säkerställa nöjda kunder. Ärendena varierar i tid och komplexitet och berör frågor gällande fiberanslutningar, orderläggning, faktura-och reklamationshantering mm. Med telefon, chatt och mejl som dina främsta arbetsverktyg arbetar du för att ge god kundservice.

Rollen innebär varierande arbetsuppgifter med flertalet kontaktytor, både internt och externt och du tillhör ett team om ca 10 personer. Det finns också ett systerteam i Göteborg som har samma arbetsuppgifter men din ledare kommer vara placerad i Sundsvall.

Inom Second line support gäller det att alltid vara på tå och se till att utmana för att förbättra våra processer och flöden som bidrar till en hög kundnöjdhet och hög lösningsgrad. Du kommer arbeta med att utmana dina medarbetare att utvecklas och är med och driver vår resa med att minska volymer och förbättra våra arbetssätt för att bli mer effektiva.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
    • Avslutad gymnasieutbildning
    • Tidigare arbetslivserfarenhet, med fördel inom kundservice/support
    • Du talar och skriver obehindrat på svenska och du har goda kunskaper i engelska
    • Tekniskt intresse är meriterande

    Du är bra på att kommunicera, utmana och skapa resultat. Du är nyfiken, kreativ, har stort intresse för att arbeta med och för människor och coachar dina medarbetare till att ständigt utvecklas och förbättras. Du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Som person är du ansvarstagande, du är engagerad och positiv till förändringar. Du ser möjligheter där andra ser hinder. Kunden är central i Telias arbete och vi ser att ditt naturliga förbättringstänk alltid utgår ifrån kund och verksamhet.

    Övrig information

    Start: 18/8
    Plats
    : Sundsvall
    Lön
    : Enligt överenskommelse

    Övrigt: I denna process begär vi ut utdrag ur belastningsregister och genomför en kreditupplysning innan anställning.

    Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.

    Som en del av rekryteringsprocessen görs en UC-kontroll och utdrag ur belastningsregistret kommer efterfrågas.

    Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support:

    📧 info@bravura.se

    📞 010-171 47 10

    Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

    Välkommen med din ansökan!

    Sista ansökningsdatum är2025-07-25.

    #Nextgen

    Bravura Sverige AB

    FöretagBravura Sverige AB
    Visa alla jobb för Bravura Sverige AB