Kundsupport till Amido, Göteborg

OmrådeGöteborg
Publicerad2025-12-05
Ansök senast2025-12-19

Om jobbet

Amido erbjuder lösningar för smart access till fastighetsägare, bostadsbolag, offentlig verksamhet och företag i Sverige och Norden. Bolaget grundades 2008, omsätter cirka 40 MSEK, har 35 medarbetare och huvudkontor i Göteborg. Amido AB är marknadsnoterat på Spotlight Stock Market (Ticker:AMIDO). www.amido.se

Kundsupport till Amido, Göteborg

Om rollen

Vill du vara med och forma framtidens fastighetsteknik? På Amido får du chansen att arbeta i ett snabbväxande PropTech-bolag med marknadens ledande plattform för access- och behörighetsadministration. Som en del av vårt Customer Success-team i Göteborg är du en nyckelperson i att ge våra kunder trygg, enkel och effektiv support.

Rollen passar dig som är tekniskt nyfiken, lösningsorienterad och trivs med att arbeta nära kund. Du blir en viktig del av vårt leverans- och supportteam - med målet att varje kundupplevelse ska bli så bra som möjligt.

Arbetsuppgifter:

Ta emot och hantera supportärenden via telefon och servicedesk

Registrera och påbörja felsökning av tekniska problem

Hjälpa kunder att komma igång med våra system

Arbeta proaktivt med kundnöjdhet och teknisk vägledning

Samarbeta med utvecklingsteam och leveransprojekt

Bidra till dokumentation och förbättring av processer

Vem du är

För att lyckas i rollen tror vi att du är kommunikativ, pedagogisk och analytisk. Du gillar problemlösning, är strukturerad och har en naturlig känsla för service - både internt och externt. Du är trygg i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Vi söker dig som:

Har gymnasial eller eftergymnasial utbildning, alternativt motsvarande erfarenhet

Har ett intresse för teknik, digitala plattformar och kundservice

Vill utvecklas i en roll som kombinerar teknik och kundkontakt

Har god samarbetsförmåga och trivs i team

Det är meriterande om du har erfarenhet av:

Ärendehanteringssystem

Applikationssupport (som superuser eller admin)

Microsoft SQL, nätverk eller Windows Server

Passersystem som Aptus, RCO eller liknande

Detta är en instegstjänst som passar dig som nyligen påbörjat din yrkeskarriär. Vi lägger stor vikt vid din vilja att lära och utvecklas tillsammans med oss.

Vad vi erbjuder dig

Du blir en del av ett engagerat och teknikdrivet företag med hög kompetens och ambition. Vi tror på intern utveckling och ser det som naturligt att våra medarbetare växer in i nya roller. På Amido finns en inkluderande kultur, god stämning och mycket skratt - och självklart en genomtänkt onboarding med mentorprogram.

Tjänsten är på heltid med placering i Göteborg. Amido erbjuder smarta, molnbaserade lösningar som effektiviserar och säkrar access till fastigheter - något som gör verklig skillnad för både fastighetsägare och samhällsaktörer.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande. Har du frågor? Hör gärna av dig till rekryteringskonsult Helene Hagman, 070-820 47 04, helene.hagman@jerrie.se, LinkedIn.

Vi på Jerrie arbetar med en rättvis urvalsprocess som är kopplad till en kravprofil. Vi använder inte AI i screening och urval - alla ansökningar läses av en människa. Läs om Jerries rekryteringsprocess här: [https://jerrie.se/rekryteringsprocess]

Jerrie AB

Liknande jobb

Junior IT-supporttekniker | Stockholm | Experis

Experis AB

Stockholm4/12 - 3/1
Rekommenderat