Kundservice inom IT på Danska

OmrådeStockholm
Publicerad2025-12-05
Ansök senast2026-01-04

Om jobbet

Vi söker en tekniskt intresserad service desk-medarbetare som talar Danska, Svenska och Engelska till vår kunds drivna team!

Har du ett öga för IT, en lugn och trygg framtoning samt viljan att möta användare med support i världsklass? Då kan du vara den vi söker!

Om rollen:

I rollen som medarbetare inom service desk blir du första kontakten för en användare som behöver assistans. De inkommande kontakterna kommer från anställda inom företaget vi supportar. Du kommer att:

Hjälpa användare med tekniska frågor och utmaningar via telefon, e-post och chatt.

Läsa kunskapsartiklar och följa rutiner och processer samt registrera och följa upp ärenden i ett system

Felsöka, guida och lösa problem - alltid med ett professionellt och pedagogiskt förhållningssätt.

Arbeta i olika system och verktyg - meriterande om du är systemvan.

Samarbeta tätt med ditt team och andra avdelningar för att säkerställa hög kundnöjdhet och ständiga förbättringar.



Vem är du?


Du gillar att ge support, gillar teknik och förstår vikten av att man följer processer, rutiner och kunskapsartiklar.

Har lätt att lära sig nya saker

Är trygg i dig själv och behåller lugnet även när det hettar till.

Har ett intresse för IT och tycker det är roligt att hjälpa andra förstå den.

Gillar att arbeta strukturerat i olika digitala miljöer.

Vill vara en del av ett engagerat och målinriktat team där vi stöttar och lyfter varandra med kontinuerlig feedback.

Meriterande

Erfarenhet av tekniskt arbete

Erfarenhet av ServiceNow ticketsystem

Är systemvan i olika miljöer

Vi erbjuder dig:

En arbetsplats där din tekniska nyfikenhet uppmuntras.

Ett dedikerat team som brinner för både användarupplevelse och laganda.

Möjlighet till utveckling både inom kundservice och IT.

Ett inkluderande och harmoniskt arbetsklimat - med både skratt och fokus.

Feedbackkultur

Support till en av Sveriges och Europas största livsmedelsproducenter.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Omfattning; Heltid, 40 timmar i veckan och schemaläggs mellan 06:45-15:45 eller 08:00-17:00 och 45 minuters lunch plus rast om 15 minuter.

Anställning; Tillsvidare med inledande provanställning

Plats: Stockholm eller Sundsvall.

Skicka din ansökan till ansokan@wecall.se och märk din ansökan med "LM Danska linjen december 2025"

2022 Wecall AB

Liknande jobb

Junior IT-supporttekniker | Stockholm | Experis

Experis AB

Stockholm4/12 - 3/1
Rekommenderat