Kundrådgivare Bolån

Publicerad2025-12-19
Ansök senastÖppet tills vidare

Om jobbet

Känner du passion för service och vill vara med och skapa trygga bostadsaffärer för våra kunder? Hos oss får du chansen att utvecklas inom bolåneområdet och bli en del av ett engagerat team där kundnöjdhet och samarbete står i fokus. Vi söker dig som vill göra skillnad i varje kundmöte och bidra till vår fortsatta framgång. Välkommen till Telefonbanken i Helsingborg - här väntar nya möjligheter på dig!

Om jobbet
Som Kundrådgivare Bolån får du en central roll i att stötta Länsförsäkringars befintliga bankkunder i deras bolåneärenden. Du arbetar i en dynamisk miljö där vi tillsammans strävar efter att leverera service i toppklass och skapa långsiktiga kundrelationer. Arbetsveckan består till största del av att bemöta hela Länsförsäkringsgruppens bolånekunder per telefon och via säkra meddelanden, med målet att kunden får hjälp med sitt ärende redan vid första kontakten. Rollen kräver att du arbetar självständigt men också att du är en lagspelare som samarbetar med kollegor både i teamet och ute på länsförsäkringsbolagen. Tillsammans bidrar vi till effektivitet och hög kundnöjdhet.

Dina arbetsuppgifter:
  • Svara på telefonsamtal gällande bolåneärenden
  • Besvara säkra meddelanden gällande bolåneärenden
  • Hantera enklare kreditbeslut i form av villkorsändringar på befintliga lån
  • Hantera ärenden som extra amorteringar, lösen av lån, räntesättning och villkorsändringar på befintliga krediter
  • Informera kunder om våra produkter, processer och villkor
  • Bidra till att utveckla och förbättra våra arbetssätt tillsammans med kollegor och länsförsäkringsbolagen

Följande kommer göra dig framgångsrik i denna tjänst:
  • Erfarenhet från serviceyrke med direkt kundkontakt
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
  • God datorvana
  • Intresse för privatekonomiska frågor

Meriterande är även om du har:
  • Arbetat med kundservice
  • Erfarenhet från bolån
  • Swedsec Bolånelicens

Som person trivs du med många bollar i luften och har lätt för att snabbt sätta dig in i nya situationer samt anpassa dig till förändrade omständigheter. Du är en god lyssnare som har förmåga att sätta dig in i kundens perspektiv och du har ett öppet och accepterande förhållningssätt mot både kollegor och kunder. Du är målinriktad, trygg och har en positiv attityd samt professionell framtoning. Ditt engagemang för service och din vilja att bidra till teamets framgång gör dig till en uppskattad kollega.

Kontaktuppgifter:
Rekryterande chef: David.holm@lansforsakringar.se
Facklig representant Forena: Joar.lind@lansforsakringar.se
Facklig representant Akademikerföreningen: Christina.berg@lansforsakringar.se

Låter det spännande? Då vill vi veta mer om dig! Välkommen med din ansökan redan idag. Vi arbetar löpande med denna rekrytering och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Vi vill informera dig som söker tjänst hos oss att vi under jul- och nyårshelgerna har begränsad bemanning. Det kan därför dröja något längre än vanligt innan du får återkoppling från oss. Vi tackar för din förståelse och ser fram emot att återkomma till dig så snart som möjligt efter julledigheten.

God jul och gott nytt år!

Länsförsäkringar AB (publ)

FöretagLänsförsäkringar AB (publ)
Visa alla jobb för Länsförsäkringar AB (publ)

Liknande jobb

Kundservicemedarbetare till trevlig kund i Malmö

Manpower AB

Malmö4/12 - 3/1
Rekommenderat