Om jobbet
Drivs du av att arbeta affärsnära och bygga långsiktiga kundrelationer? Är du en närvarande lagspelare som förstår vikten av affärsmannaskap och gärna tar ansvar i en grupp? Nu söker vi en kundansvarig redovisningskonsult till vårt kontor i Mora!
På Aspia hjälper vi företag och organisationer inom redovisning, lön och HR samt skatt och rådgivning. Hos oss får du möjligheten att tillsammans med härliga kollegor utvecklas inom ett marknadsledande bolag som värnar om balansen mellan arbete och privatliv.
Din roll
Som kundansvarig hos oss kommer du ha stort fokus på att skapa kundrelationer med befintliga och nya kunder. Du har en nära och kontinuerlig kontakt med kunden och har förmågan att se dennes behov och bidra till utveckling av kundens affär. Du fokuserar på tillväxt och ägnar del av din tid på affärsutveckling och marknadsföring av våra tjänster och vårt varumärke.
I rollen som kundansvarig ingår även att leda och driva dina egna kunduppdrag, vilket innebär att du ansvarar för att leda teamet kring kunden och planera det löpande arbetet, ansvara för uppföljningar, lönsamhet och budget samt hålla i kommunikationen både externt mot kund och internt.
Arbetet innebär även att du kvalitetssäkrar bokslut och deklarationer och det ges möjlighet att arbeta med mer kvalificerade redovisningsfrågor. På Aspia arbetar vi i team och i arbetet ingår även en varierande grad handledning av medarbetare på aktuella uppdrag.
Vem är du?
Vi söker dig som:
Vidare är det meriterande om:
För att du ska trivas i rollen som kundansvarig och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en nyfiken person som trivs i mötet med människor och har lätt för att etablera förtroendefulla kontakter. Du är affärsinriktad och trivs med att utveckla verksamheten och kundens affärer. Du värdesätter noggrannhet och ett strukturerat arbetssätt. Du tycker om att ta ansvar och kommer själv vara ansvarig för leverans och kvalitet i dina uppdrag.
Aspias sikte är inställt på att fortsätta leda digitaliseringen och tjänsteutvecklingen inom affärsnära tjänster. Vi hoppas att även du vill vara med och bidra till denna utveckling
Du erbjuds
Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Hos oss får du arbeta med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, samt kollektivavtal och bra förmåner. Vi erbjuder goda möjligheter till utveckling på ett strukturerat sätt, både genom medarbetarsamtal där du sätter mål för din utveckling och genom utbildningsprogram inom såväl tjänsteområde som ledarskap och affärsmannaskap. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!
Praktiskt om tjänsten:
Placeringsort: Mora.
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid
Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan!
Du ansöker enkelt med CV och genom att besvara urvalsfrågor direkt i vårt verktyg. På grund av GDPR så tar vi inte emot ansökningar via mejl.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontakt:
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Matilda Davidsson: matilda.davidsson@aspia.se
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ellinor Bergström: ellinor.bergstrom@aspia.se.
Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen.
Varmt välkommen med din ansökan!
På Aspia hjälper vi företag och organisationer inom redovisning, lön och HR samt skatt och rådgivning. Hos oss får du möjligheten att tillsammans med härliga kollegor utvecklas inom ett marknadsledande bolag som värnar om balansen mellan arbete och privatliv.
Din roll
Som kundansvarig hos oss kommer du ha stort fokus på att skapa kundrelationer med befintliga och nya kunder. Du har en nära och kontinuerlig kontakt med kunden och har förmågan att se dennes behov och bidra till utveckling av kundens affär. Du fokuserar på tillväxt och ägnar del av din tid på affärsutveckling och marknadsföring av våra tjänster och vårt varumärke.
I rollen som kundansvarig ingår även att leda och driva dina egna kunduppdrag, vilket innebär att du ansvarar för att leda teamet kring kunden och planera det löpande arbetet, ansvara för uppföljningar, lönsamhet och budget samt hålla i kommunikationen både externt mot kund och internt.
Arbetet innebär även att du kvalitetssäkrar bokslut och deklarationer och det ges möjlighet att arbeta med mer kvalificerade redovisningsfrågor. På Aspia arbetar vi i team och i arbetet ingår även en varierande grad handledning av medarbetare på aktuella uppdrag.
Vem är du?
Vi söker dig som:
- Har en relevant utbildning samt kunskap inom ekonomi.
- Har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter t.ex. kvalificerat redovisningsarbete samt har en vana att upprätta bokslut, deklarationer och årsredovisningar.
- Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete på redovisnings- eller revisionsbyrå.
- Du har ett intresse för affärsrådgivning och ett stort marknadsdriv och trivs i en roll med kundansvar och med att bygga kundrelationer.
Vidare är det meriterande om:
- Du är auktoriserad redovisningskonsult eller auktoriserad revisor. Eller har behörighet att skriva auktorisationsprovet inom kort.
- Du har tidigare haft kundansvar för egna projekt eller varit uppdragsledare i kunduppdrag.
För att du ska trivas i rollen som kundansvarig och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en nyfiken person som trivs i mötet med människor och har lätt för att etablera förtroendefulla kontakter. Du är affärsinriktad och trivs med att utveckla verksamheten och kundens affärer. Du värdesätter noggrannhet och ett strukturerat arbetssätt. Du tycker om att ta ansvar och kommer själv vara ansvarig för leverans och kvalitet i dina uppdrag.
Aspias sikte är inställt på att fortsätta leda digitaliseringen och tjänsteutvecklingen inom affärsnära tjänster. Vi hoppas att även du vill vara med och bidra till denna utveckling
Du erbjuds
Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Hos oss får du arbeta med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, samt kollektivavtal och bra förmåner. Vi erbjuder goda möjligheter till utveckling på ett strukturerat sätt, både genom medarbetarsamtal där du sätter mål för din utveckling och genom utbildningsprogram inom såväl tjänsteområde som ledarskap och affärsmannaskap. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!
Praktiskt om tjänsten:
Placeringsort: Mora.
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid
Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan!
Du ansöker enkelt med CV och genom att besvara urvalsfrågor direkt i vårt verktyg. På grund av GDPR så tar vi inte emot ansökningar via mejl.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontakt:
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Matilda Davidsson: matilda.davidsson@aspia.se
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ellinor Bergström: ellinor.bergstrom@aspia.se.
Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Aspia AB
FöretagAspia AB
Visa alla jobb för Aspia AB