Kund- och affärsansvarig till Göteborgs Stads Parkering

OmrådeGöteborg
Publicerad2025-12-05
Ansök senast2026-01-04

Om jobbet

Om rollen

Förutom de parkeringsområden som vi själva äger eller arrenderar har vi också fått förtroendet av olika kommunala markägare att bedriva parkeringsverksamheten, vi kallar dem då Affärspartners. Det möjliggör att fler kan använda våra digitala parkeringstjänster inom varumärket Parkering Göteborg och vi kan använda stadens yta på effektivast möjliga sätt.

Som Kund- och affärsansvarig ansvarar du för ett antal kommunala bolag och förvaltningars parkeringslösningar. Din uppgift är att utveckla, bibehålla och optimera affären - samtidigt som du säkerställer att den parkerande kunden får en smidig och positiv upplevelse.

Rollen är både operativ, analytisk och strategisk, och du arbetar nära kollegor från flera funktioner i bolaget samt samverkar med kontaktpersoner hos affärspartnern. Du blir en sammanhållande länk som ser till att vi tillsammans når våra mål och skapar en helhetsupplevelse för både kunder och affärspartners

Du blir en del av ett team på sju personer inom enheten Marknad, som tillsammans ansvarar för den pågående affären. Här arbetar vi nära varandra, stöttar och inspirerar, bollar idéer, löser problem och utvecklar våra arbetssätt gemensamt. För att trivas hos oss är det viktigt att du tycker om att bidra, lyssna och samarbeta - vi tror på styrkan i att göra saker tillsammans.

Dina ansvarsområden

* Arbeta för att parkering och tillhörande tjänster skapar en god upplevelse för kunden och ett hållbart affärsresultat för dina affärspartners.
* Bygga, utveckla och vårda relationer med affärspartnern genom aktivt nätverkande för att skapa förtroende och få en genuin, djup förståelse för deras behov och utmaningar.
* Vara kontaktperson i operativa frågor som förändringar, uppstarter av nya områden eller utveckling av befintliga hos affärspartnern.
* Analysera data som beläggning, utfall och produktmix samt sammanställa rapporter som du, teamet och affärspartners använder inför beslut.
* Säkerställa att avtal efterlevs, initiera åtgärder och förbättringar inom avtalsramen samt föreslå vidare förändringar när det behövs.
* Samordna och skapa interna förutsättningar för att olika funktioner i bolaget ska kunna möta affärspartnerns behov och förväntningar.
* Samla in, beskriva och förmedla behov vidare till utförare - oavsett om det gäller kommunikation, tekniska installationer, linjemålning eller IT-utveckling.

Din profil

Du är en person som lyssnar in, samarbetar prestigelöst och hjälper till där det behövs för att gruppen ska lyckas. Du är medveten om dina styrkor och svagheter och tar gärna stöd av kollegor för att skapa bästa möjliga resultat. Ett genuint intresse för kunder och deras situationer är en självklarhet för dig.

Vi tror att du har3-5 års erfarenhet från en liknande rolloch en ekonomisk eller affärsinriktad högskoleutbildning, alternativt likvärdig utbildning.

Du har bådestrategiska och operativa förmågoroch är trygg i att:
-Förstå verksamhetens strategier och prioriteringar, se helheten och omsätta kunskapen i praktiken för att nå mål.
-Arbeta analytiskt, identifiera mönster och förebygga problem.
-Följa upp affärsutvecklingen och driva förbättringar.
-Lyssna in andras perspektiv och föra dialoger med öppenhet och respekt.
-Upptäcka problem tidigt, lyfta dem i teamet och driva lösningar framåt.
-Agera proaktivt och flexibelt utifrån förändrade behov.
-Skapa förtroende och förmedla energi och tydlighet i dina dialoger.
-Bygga starka relationer och samarbeta för att nå gemensamma mål.

Personliga egenskaper

Som person är du en prestigelös lagspelare som ser värdet i att lyckas som grupp. Du är tålmodig, ansvarsfull, strukturerad och nyfiken, och du uppskattar en arbetsmiljö där samarbete, dialog och gemensamma mål står i fokus. Du kan vara operativ i nuet, men tappar aldrig helhetsbilden och kommande steg.

Vad erbjuder vi?

På Göteborgs Stads Parkering är vi cirka 100 engagerade medarbetare som varje dag arbetar för att göra Göteborg mer tillgängligt för både boende och besökare. Här blir du en del av en inkluderande arbetsplats där olika kompetenser och bakgrunder möts i en varm och samarbetsinriktad kultur. Vårt gemensamma engagemang är nyckeln till framgång - både för att nå våra mål som bolag och för att bidra till stadens utveckling i vår roll som kommunalt bolag.

I denna roll får du en unik möjlighet att kombinera ditt samhällsengagemang med spännande och meningsfulla projekt som gör skillnad för staden och dess invånare. Du blir en del av en organisation där innovation och utveckling står i fokus, och där din insats värdesätts.

Vi erbjuder en modern arbetsmiljö med förmåner som friskvårdsbidrag och viss flexibilitet att arbeta hemifrån vid behov. Vårt kontor ligger i de ljusa och inspirerande lokalerna i hjärtat av Gårda, precis vid Mölndalsån. Hos oss får du möjligheten att både utveckla dig själv och bidra till att göra Göteborg ännu bättre.

Läs mer om Göteborgs Stads Parkering: https://www.parkeringgoteborg.se/om-oss/

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Göteborgs Stads Parkering med Jefferson Wells. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Camilla Rippe, 0703-770138, camilla.rippe@jeffersonwells.se. Intervjuer kommer att ske löpande (innan den 19/12, efter den 4/1) så vi ser fram emot ditt CV och personliga brev på svenska så snart som möjligt, dock senast 4/1 2026.

Välkommen med din ansökan!

.

Jefferson Wells AB

FöretagJefferson Wells AB
Visa alla jobb för Jefferson Wells AB

Sök efter fler liknande jobb

Liknande jobb

Produktägare Digitala tjänster till Göteborgs Stads Parkering

Experis AB

Göteborg7/11 - 7/12
Rekommenderat3 dagar kvar