
Om jobbet
Jobbtitel: B2B Lead Generation Specialist
Rapporterar till: Commercial Director
Funktion/team: Sales, Team Sweden
Var med och driv effektiviteten i våra marknads- och säljaktiviteter!
Vi är en innovativ och ledande aktör inom rekryteringsmarknadsföring som söker en analytisk och målinriktad B2B Lead Generation Specialist till vårt Commercial Team i Sverige. Du kommer att ansvara för att systematiskt identifiera, kvalificera och leverera högkvalitativa leads till säljorganisationen. Det här är en ny roll hos oss med många utvecklingsmöjligheter och utrymme att vara med och forma den tillväxtresa vi är på.
Vår väg framåt
På Jobbland, Jobbsafari, Keeparo och Allalöner vet vi att det alltid finns nya, bättre sätt att matcha arbetsgivare med rätt talang. Därför har vi gått samman som en del av Duunitori Group för att leda utvecklingen inom jobbplattformar, rekryteringsmarknadsföring och employer branding i Norden. Att jobba med oss innebär en ständig transformation – av affären, i teamen och på det personliga planet.
Vi är en möjliggörare och den enda aktören i Sverige med lokal förankring och en tydlig position inom både B2C och B2B. Med datadrivna insikter, dynamiska plattformar, teknik i framkant, samt en omfattande förståelse för målgrupper i sociala och digitala kanaler, genererar vi kvalitativa resultat som gör verklig skillnad. Genom att kombinera strategi, kreativitet och innovation hjälper vi organisationer att hitta och behålla rätt kompetens idag och imorgon. Vår vision är en värld där alla hittar rätt möjligheter – för livet blir bättre när alla får arbeta med det de älskar.
Hos oss blir du en del av ett team som drivs av samarbete, tempo och viljan att få saker att hända. Ett viktigt fokus just nu är att etablera karriärplattformarna Jobbland och Jobbsafari som den självklara partnern för organisationer som vill växa och bli framgångsrika.
Ditt uppdrag
Som vår B2B Lead Generation Specialist säkerställer du ett jämnt flöde av Sales Qualified Leads (SQL) och bidrar till att maximera effekten i både marknads- och säljinsatser. I rollen ingår även ansvar för att driva och optimera social paid advertising för att generera trafik och bygga varumärke – men utan att själv producera content. Du arbetar systematiskt med att identifiera, kvalificera och leverera genom analys, optimering och praktiskt arbete i verktyg och system.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Prospektering och leadgenerering
Identifiera och få in potentiella B2B-kunder genom digital acquisition
Kvalificera leads baserat på behov, beredda att köpa och relevans
Säkerställa att endast SQL överlämnas till säljorganisationen
Bygga olika målgrupper i kampanjer baserat på våra olika buyer personas.
Social paid advertising
Planera, bygga och optimera betalda kampanjer på sociala medier för B2B
Arbeta nära contentspecialister, produkt- och designteam för att säkerställa att kampanjerna stöds av rätt innehåll och landningssidor
Ansvara för analys, testning och löpande optimering för att maximera ROI
Arbeta med Account-Based Marketing (ABM) för att bearbeta strategiska företagskonton.
Vem är du?
Erfarenhet, kompetens och utbildning
Dokumenterad erfarenhet av leadgenerering inom B2B
Praktisk erfarenhet av att hantera och optimera social paid advertising, främst på Meta och LinkedIn men även andra plattformar
Erfarenhet av att arbeta datadrivet, genomföra analyser och följa upp resultat
Van att arbeta operativt i CRM-system, annonseringsplattformar och analysverktyg
Relevant eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, försäljning, ekonomi eller motsvarande erfarenhet
Kunskap i CRM-systemet Hubspot är meriterande. Vi ser gärna att du kan bygga struktur i Hubspot för marketing funnel och automation, samt agera beställare för de tekniska lösningar som krävs. Har du dessutom intresse och kunskap inom AI och att bygga effektiva flöden med hjälp av marketing-agenter är det ett plus.
Personlighet och arbetssätt
Du har en stark analytisk och datadriven förmåga, är strukturerad och målinriktad och trivs med operativt, självständigt arbete i olika system. Med vana att följa upp KPI:er tar du fram tydliga och användbara rapporter. Du har också lätt för att kommunicera och samarbeta tvärfunktionellt. Eftersom det är en ny roll behöver du vara med och forma arbetssätt och lösningar. Har du erfarenhet från ett större sammanhang och nu vill ta ett större eget ansvar, kan det här vara en perfekt roll för dig.
Villkor och förmåner
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Fast månadslön 40 000-45 000 kr beroende på erfarenhet och kvalifikationer.Tjänsten är placerad i Stockholm. Resor kan förekomma i mindre utsträckning. Pensionsavtal, friskvårdsbidrag och andra förmåner enligt företagspolicy.
Ansök idag
Är du sugen på att ta nästa steg i karriären? Då får du inte missa att vara med på den här tillväxtresan. Vi ser fram emot din ansökan!
Sista ansökningsdag: Löpande urval
Om oss i korthet
Som en del i Duunitori Group kombinerar vi nordisk expertis med global räckvidd. Med kunder och tillväxt i fokus utvecklas vi tillsammans och har roligt på vägen.
150 nordiska kollegor
50 kollegor i Sverige
2 000+ nordiska kunder
150 kunder i Sverige
300 MSEK i årsomsättning.
Ansök utan CV!
Du behöver varken ett CV eller personligt brev för att ansöka om detta jobb. Svara endast på några frågor.




