Kategori- och inköpskoordinator

OmrådeStockholm
Publicerad2025-12-18
Ansök senast2026-06-06

Om jobbet

Din nya roll Till vår kund inom detaljhandeln i Stockholm söker vi nu en strukturerad och driven Kategori- & Inköpskoordinator. I rollen arbetar du nära Kategori- & Inköpschef och har ett administrativt huvudansvar för sortimentet inom dina kategorier samt ett stöttande affärsansvar kopplat till strategi, genomförande, uppföljning och resultat.

Du är navet i det operativa inköps- och sortimentsarbetet och säkerställer att information, processer och flöden fungerar effektivt. Rollen innebär många kontaktytor internt och externt - mot leverantörer, lager, kundkontakt och interna team.

Exempel på arbetsuppgifter

Stötta Kategori- & Inköpschef i kategoriprojekt, planer och uppföljning.

Administrativt ansvar för sortiment, artikelfiler, produktinformation, bilder och säkerhetsdatablad.

Ansvara för intranätinformation kopplat till sortiment och nyheter.

Hantera reklamationer och indragningar samt säkerställa korrekt informationsflöde.

Löpande kontakt med lager och logistikfunktioner.

Prisaviseringar: analys, administration och leverantörskontakt.

Administrativ avtalshantering i avtalshubb.

Delta i och följa upp leverantörsmöten.

Hantera löpande kampanjfrågor och sortimentsförändringar.

Bidra till utveckling och effektivisering av processer.

Företagspresentation

Vår kund är ledande inom dagligvaruhandeln och finns runt om i hela Sverige med huvudkontor i Stockholm. Här finns uppdrag inom marknad, ekonomi och logistik.

Bra att känna tillUppdragets omfattning: Heltid, 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Lön: Ca 34-38 000kr/mån Start: 2026-01-12 Slut: 2026-05-31, med möjlighet till förlängning I din ansökan: Säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer.

För att bli framgångsrik i denna roll behöver du

Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp, marknadsföring eller liknande.

Erfarenhet av operativt inköp, sortiments- eller kategorikoordinering.

Mycket goda kunskaper i MS Office samt god IT- och systemvana.

Erfarenhet av analys, förhandlingsunderlag och administrativ avtalshantering.

Svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.

Vi erbjuder

Trygg anställning med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension

Friskvårdsbidrag samt personalrabatter och erbjudanden via Benifex (ex. inom hälsa, fritid, transport och sjukvård)

Flexpension och tillgång till Lifeplan pensionstjänst

Extra ersättning vid föräldraledighet

Företagshälsovård

Långsiktiga uppdrag och personlig kontakt med din konsultchef

Möjlighet att bygga värdefull erfarenhet, nätverk och framtida utveckling

Välkommen med din ansökan

Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum - vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.

JobBusters Aktiebolag

FöretagJobBusters Aktiebolag
Visa alla jobb för JobBusters Aktiebolag

Liknande jobb

Jr Inköpsassistent | Manpower | Stockholm

Manpower AB

Stockholm18/12 - 25/12
Rekommenderat