IT-supporttekniker med Mac-kompetens – 2nd line
Om jobbet
IT-supporttekniker med Mac-kompetens – 2nd line (Projektanställning)
Ett större offentligt bolag söker en supporttekniker till sin 2nd line-grupp.
Om uppdraget
IT-Servicedesk ansvarar för andra linjens support, kontohantering, klientplattform och applikationer, samt intern incidentsamordning vid kritiska IT-händelser. Till stöd finns en extern första linjens support som även omfattas av uppdraget att stöttas och koordineras. Rollen inkluderar även arbete i en walk-in-desk samt viss support på övriga kontor inom regionen.
Arbetsuppgifter
Supportera både 1st line och interna användare på plats
Skriva och uppdatera kunskapsartiklar, rutiner och instruktioner
Delta i servicedeskens roterande schema, inklusive walk-in-desk
Hantera IT-relaterade frågor kopplade till utrustning ombord på fordon
Supportera både PC- och Mac-användare
Utföra kontohantering
Delta i incidentsamordning
Övrigt
Arbetstider: 08:00–17:00.
Avdelningen befinner sig i ett utvecklingsskede och konsulten förväntas bidra med sin kompetens i detta arbete.
Tidsram och omfattning
Start: 1 december eller så snart som möjligt
Längd: 12 månader med möjlighet till förlängning
Omfattning: 100 %
Krav på konsulten
Flerårig erfarenhet av support i både 1st och 2nd line
Erfarenhet av arbete enligt ITIL (certifiering ej krav)
Kunskap om Windows 11, Intune och Azure
Kunskap om PC- och Mac-miljö
Kunskap om Android och iPhone
Mycket god svenska i tal och skrift
God pedagogisk förmåga i dokumentation (kunskapsartiklar, rutiner, instruktioner)
Erfarenhet av ärendehanteringssystem, gärna ServiceNow
Erfarenhet av incidentsamordning
Meriterande: erfarenhet från offentlig verksamhet, IT-hantering och IT-säkerhet
Personliga egenskaper
God förmåga att prioritera och organisera arbetet
Driven och strukturerad
Nyfiken på IT-teknik och lärande
Serviceinriktad och hjälpsam
Social och kommunikativ
Samarbetsvillig och bidrar till effektivisering
Noggrann och ordningsam
Trivs i en dynamisk miljö där rutiner utvecklas löpande