IT Service Desk-specialist Compass Group i Stockholm

OmrådeSolna
Publicerad2025-01-17
Ansök senast2025-02-17

Om jobbet

Är du en serviceinriktad problemlösare som vill vara med på vår spännande resa när vi utvecklar vår IT-support till nästa nivå? Vi söker nu en engagerad IT Service Desk-specialist till vårt team vid vårt huvudkontor vid Mall of Scandinavia i Solna.

Om rollen

I takt med verksamhetens digitala utveckling tar vi nu nästa steg och transformerar vår IT Helpdesk till en modern Service Desk med fokus på proaktivt IT- och systemstöd. Som Service Desk-specialist blir du en nyckelspelare i denna förändring och får möjlighet att påverka utvecklingen av våra support- och serviceprocesser. Du kommer att rapportera till Head of Unit Support & IT Operations.

Dina arbetsuppgifter



Hantera och lösa användarärenden relaterade till IT och system via telefon, e-post och vårt ärendehanteringssystem.



Dokumentera, kategorisera och prioritera ärenden enligt etablerade processer.



Identifiera återkommande problem och bidra till förbättringsarbete.



Samarbeta med övriga IT-funktioner för att säkerställa högkvalitativ support.



Delta i projekt för att utveckla och effektivisera våra serviceprocesser.

Din profil



Relevant utbildning inom IT eller motsvarande praktisk erfarenhet.



Dokumenterad erfarenhet av servicedesk- eller supportarbete.



God kommunikationsförmåga på svenska och engelska.



Förmåga att förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.



Analytisk problemlösningsförmåga och stort servicetänk.

Vi erbjuder



En nyckelroll i ett spännande utvecklingsarbete.



Modern arbetsmiljö i attraktiva lokaler vid Mall of Scandinavia.



Goda utvecklingsmöjligheter i en organisation i förändring.



Konkurrenskraftiga anställningsvillkor.

Arbetstid och plats

Tjänsten är en heltidstjänst förlagd till vårt huvudkontor i Solna.

Arbetstiden är 08:00-17:00, måndag till fredag.

Om Compass Group

Compass Group är en global ledare inom måltids- och supporttjänster. Vi erbjuder innovativa lösningar och högkvalitativ service till våra kunder. Vår arbetsmiljö präglas av våra värderingar: respekt, integritet, samarbete och ansvar.

Kontaktinformation

För frågor om rekryteringen, vänligen kontakta Jonny Nordh Stare på jonny.nordh.stare@compass-group.se.

Rekrytering sker löpande och ansökningar tas endast emot via webben.

Compass Group AB

FöretagCompass Group AB
Visa alla jobb för Compass Group AB

Sök efter fler liknande jobb