Zetterholm & Partners AB

IT-Processpecialist - Operational Service Management (Linköping/Solna)

OmrådeSolna
Publicerad2025-12-03
Ansök senast2025-12-11

Om jobbet

Om rollen

Vi söker en erfaren IT-Processpecialist som vill bli en del av ett dedikerat Operational Service Management-team. Teamet består av åtta kunniga kollegor med ansvar för centrala IT-processer och procedurer inom en större IT-organisation.

I den här rollen får du eget ansvar för en av organisationens procedurer, där du säkerställer att den är rätt dokumenterad, efterlevs och kontinuerligt utvecklas. Du arbetar nära verksamheten, utbildar, följer upp och driver förbättringar som skapar verklig nytta.

Arbetet sker i Linköping eller Solna, med möjlighet att arbeta på distans ca en dag i veckan. Resor till Linköping förekommer 2-4 gånger i månaden. Under introduktionen ingår även ett par dagars arbete på plats i Linköping.

Dina arbetsuppgifter

Som IT-Processpecialist kommer du att:

Utveckla, dokumentera och förbättra proceduren du ansvarar för

Säkerställa procedurefterlevnad och genomföra uppföljningar

Skapa rapporter, dashboards och underlag för leveransuppföljning

Analysera ärenden och identifiera trender

Hantera och koordinera incidenter samt delta i Major Incident Management

Delta i revisioner och riskanalyser

Ta fram utbildningsmaterial och hålla utbildningar

Stötta organisationen genom moderering av möten, koordinering och eskaleringar

Vara en del av en beredskapsrotation 24/7 enligt schema

Vem vi söker

Vi söker dig som trivs i en kombination av operativt arbete, koordinering och långsiktig förbättring. Du är strukturerad, kommunikativ och har lätt för att samarbeta, men arbetar lika gärna självständigt när det behövs.

Krav

Erfarenhet av IT Service Management-processer, t.ex. Incident, Request, Change, Problem

God koordinerings- och kommunikationsförmåga

Förmåga att driva förbättringsarbete

Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande

Erfarenhet av ServiceNow

Erfarenhet av JIRA och Confluence

Tidigare roller som Major Incident Manager, Change Manager, Problem Manager eller liknande

Erfarenhet från servicedesk (minst 2 år)

Erfarenhet av projektledning

ITIL Foundation (v3 eller v4)

Erfarenhet av agilt arbetssätt

Om uppdraget

Start: januari 2026

Varaktighet: t.o.m. januari 2027, med möjlighet till förlängning

Omfattning: 100 %

Placering: Linköping eller Solna, med resor till Linköping vid behov

Zetterholm & Partners AB

FöretagZetterholm & Partners AB

Liknande jobb

Processutvecklare till DSS Hälsa

Forsikringsselskabet Dansk Sundhedssikring A/S

Stockholm1/12 - 30/12
Rekommenderat