Interim redovisningschef till kund i norra Stockholm

OmrådeStockholm
Publicerad2025-03-20
Ansök senast2025-04-10

Om jobbet

För kunds räkning söker vi en interim redovisningschef på som har det övergripande ansvaret för redovisningsprocesserna för denna kommunala kund och deras bolag samt förvaltningen av kommunens stiftelser. Budget och uppföljningsprocessen ansvara en annan enhet inom ekonomiavdelningen för.

Som redovisningschef ansvarar du tillsammans med din enhet för:

- Bokslut, delårsbokslut och årsredovisning

- Koncernredovisning och sammanställda räkenskaper

- Räkenskapssammandraget (RS)

- Redovisningsrutiner och redovisningsupplägg

- Investeringsredovisning

- Förvalta ekonomisystem

- Rådgivning och anvisningar till förvaltningarna

- Säkerställa att redovisningen följer lagar, förordningar och god redovisningssed

Som interims enhetschef har du budget, personal- och verksamhetsansvar för fyra medarbetare på din enhet. Som enhetschef är du alltid ytterst ansvarig för leveransen från enheten. Du lönesätter i samråd med ekonomichefen. Du genomför medarbetarsamtal och lönesamtal. Du planerar, stöttar och följer upp medarbetarnas dagliga arbete.

Skallkrav

Högskoleutbildning inom ekonomi, med fördel inriktning inom redovisning

Tidigare erfarenhet av att arbeta med kommunal redovisning, antingen med revision mot kommun eller direkt i en kommun

Erfarenhet från chefs- och ledaruppdrag.

Erfarenhet av att upprätta sammanställd redovisning, kassaflöden, årsredovisningar samt uppbokningar av pensionsskulder och kontoavstämningar

Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Börkrav

Ska självständigt stödja verksamheten i redovisningsprocesserna

Referensuppdrag: Två referens uppdrag ska anges med liknande uppdrag.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Quest Consulting Sverige AB

FöretagQuest Consulting Sverige AB
Visa alla jobb för Quest Consulting Sverige AB

Sök efter fler liknande jobb

Liknande jobb

Tax Accounting Specialist with focus on transformation to KPMG, Stockholm

KPMG Ab

Stockholm15/1 - tills vidare