Hyresadministratör till Primula Byggnads

OmrådeStockholm
Publicerad2025-12-08
Ansök senast2025-12-31

Om jobbet

Om företaget

Primula Byggnads AB är ett privatägt fastighetsbolag med långsiktigt fokus på att äga, utveckla och förvalta bostadsfastigheter i Stockholmsområdet. Sedan starten 1989 har Primula byggt upp ett bestånd om cirka 60 fastigheter med över 4 000 lägenheter. Bolaget arbetar med hela kedjan - från projektering och byggnation till egen förvaltning - vilket skapar hög kvalitet och kostnadseffektiva lösningar för hyresgästerna. Med ett starkt engagemang för boendemiljöer och service är Primula ett bolag där du får vara med och göra skillnad.

Vad vi erbjuder

Hos Primula får du en arbetsplats med högt i tak, där prestigelöshet och samarbete är nyckelord. Du blir en del av ett team där man hjälps åt, tar ansvar och har frihet att påverka. Vi erbjuder: En roll med stort eget ansvar och möjlighet att påverka

Arbete i centrala Stockholm

Kollegor med lång erfarenhet och stark teamkänsla

Möjlighet till kompetensutveckling

Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner

Vad tjänsten innebär

Som hyresadministratör hos Primula arbetar du nära våra förvaltare och är en viktig del i hela uthyrningskedjan inom ett fastighetsbestånd om cirka 800-1000 lägenheter. Rollen innefattar: Hantering av hyreskontrakt, uppsägningar och lägenhetsbyten

Bedömning av ansökningar från bostadsförmedling och direktkontakt med hyresgäster

Utredning av olovlig andrahandsuthyrning och andra boendefrågor

Administration kring in- och utflytt, inklusive nyckelhantering och besiktningar

Uppföljning av hyresbetalningar och kontakt med ekonomiavdelningen

Dokumentation och utredningsarbete enligt hyreslagen

Daglig kontakt med hyresgäster via telefon (telefontid 8-11) och mejl

Du arbetar i systemet Vitec och behöver ha god förståelse för digitala verktyg.

Vem vi söker

Vi söker dig som är strukturerad, kommunikativ och har ett intresse för administration, ärendehantering och uppföljning. Sammantaget är detta egenskaper som alla är viktiga för en välhanterad fastighetsförvaltning. Du är prestigelös, lösningsorienterad och har lätt för att ta ansvar. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: Goda kunskaper i Word och Excel

Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift

Erfarenhet av att hantera komplexa ärenden och utredningar

Hantera många ärenden och uppgifter parallellt

Vi ser det som meriterande om du har:Förståelse för hyreslagen och dess tillämpning

Erfarenhet från andra fastighetsbolag eller liknande tjänster inom myndighet

Kännedom från systemet Vitec eller liknande hyressystem

Om 2Complete

2Complete är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i Stockholm. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering och har lång erfarenhet av att matcha rätt kandidat med rätt arbetsgivare. Vårt fokus ligger på individen - både kundens och kandidatens behov står i centrum. Genom ett personligt engagemang och en trygg process hjälper vi företag att hitta rätt kompetens och människor att hitta rätt arbetsplats.

2Complete AB

Liknande jobb

Uthyrare med helhetsansvar - med möjlighet att påverka bostadsresan hos Wermlands Invest.

Wermlands Invest AB

Karlstad15/12 - 17/12
1 dag kvar