Victoriahem AB

Hyresadministratör till Malmö

OmrådeMalmö
Publicerad2025-11-28
Ansök senast2026-05-17

Om jobbet

På Victoriahem är hyresadministration en nyckelfunktion - här kombineras siffor, struktur och service i vardagen. Rollen innebär stort ansvar, mycket samarbete och du kommer att vara en viktig del i att vardagen flyter på både för kollegor och hyresgäster!

Om tjänsten

I din roll som hyresadministratör kommer du arbeta nära förvaltningen och ekonomi och du kommer att ansvara för bland annat hyresavisering, hyresändringar, inbetalningar, avstämningar, inkassohantering och överföring av bokföringsunderlag till ekonomisystemet. Rollen innebär mycket kontakt - både internt och externt - då du hjälper till med andra frågeställningar som uppkommer i processen vilket kräver att du är trygg i din kommunikation samt har god förståelse för administrativa processer. Det här är en roll med stort ansvar och variation och där du arbetar aktivt i flera steg av processen, från avisering till kravhantering.

Du kommer att ingå i ett team av hyresadministratörer som stöttar varandra i det dagliga arbetet. Hos oss jobbar vi både självständigt och tillsammans - vi löser utmaningar tillsammans och hjälps åt där det behövs.

Exempel på arbetsuppgifter

Hyresavisering och aviseringskontroller

Länken mellan förvaltningen och ekonomiavdelningen

Bokföringsunderlag och kontoavstämningar

Hantering av inbetalningar, autogiro och inkassokrav

Avstämning hyresfordringar och andra balanskonto

Hyresjusteringar (årliga höjningar/indexregleringar)

Inkassohantering

Kontakt med hyresgäster samt interna kollegor

Vem söker vi?

Som person är du trygg och initiativtagande och arbetar enligt en tydlig process där du organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats samt håller deadlines. Du anpassar dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du hittar snabbt lösningar på uppkomna problem, och arbetar ansvarsfullt och tar initiativ. Som person är du en driven och gillar att ha koll på helheten utan att missa detaljerna. Du löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, och ser logik och samband i komplex information eller miljö.

Din profil

Har en ekonomibakgrund eller erfarenhet från ekonomiadministration

Har mycket god förståelse för siffror och kontroll

Är strukturerad, noggrann och effektiv - du ser till att saker blir gjorda

Har ett genuint servicetänk - du hjälper gärna andra och är tillgänglig

Har goda kunskaper i Excel

Erfarenhet av Vitec Hyra är ett stort plus

Kommunicerar obehindrat på svenska

Erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Placering: Malmö, Stora Varvsgatan

Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen

Vi erbjuder

Läs mer om oss som företag och vad vi kan erbjuda dig på vår hemsida. Ansökan

Vi går igenom ansökningar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor? Kontakta Emelie Säfström på emelie.safstrom@victoriahem.se

Välkommen med din ansökan!

Victoriahem AB

FöretagVictoriahem AB

Liknande jobb

Ekonom

Nilsson & Mossberger AB

Halmstad27/11 - 14/12
Rekommenderat