Handläggare

OmrådeGöteborg
Publicerad2025-08-29
Ansök senast2025-09-07

Om jobbet

Nu söker vi en handläggare för ett konsultuppdrag med start den 1 oktober. Här får du en central roll i arbetet med lärarrekryteringar och befordringsärenden - en tjänst för dig som trivs i en koordinerande roll med mycket administration och många kontaktytor.

Om tjänsten

Fakulteten består av flera institutioner med en övergripande ledning och ett kansli där olika stödfunktioner är samlade. Som handläggare blir du en nyckelperson i administration av rekryteringsprocesser och befordringar för lärare och professorer, där du ansvarar för att ärenden hanteras korrekt och i rätt tid inför beslut i fakultetens lärarförslagsnämnd.

Rollen är självständig och du blir spindeln i nätet i arbetet - du samlar in, granskar och bereder underlag, kallar till möten, skriver protokoll och säkerställer att regelverk följs. Du kommer arbeta nära ordförande och andra beslutsfattare, samtidigt som du har ett nätverk av kollegor vid andra fakulteter i liknande roll som du kan få stöttning från.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Bereda och handlägga ärenden kopplat till rekrytering och befordran

Säkerställa att ansökningar och underlag är kompletta och korrekta

Boka och samordna möten samt skriva protokoll och beslut

Fungera som sekreterare i lärarförslagsnämnden

Ha löpande dialog med institutioner, sökande och fakultetsledning

Hålla ordning på processer, riktlinjer och tidsplaner

Om dig

Vi söker dig som har en bakgrund från administrativt arbete inom myndighet eller offentlig sektor, gärna med erfarenhet av handläggning eller rekrytering. Du är strukturerad, ansvarstagande och har lätt för att sätta dig in i regelverk och rutiner. Som person är du serviceinriktad, kommunikativ och trivs i en roll där noggrannhet och saklighet är avgörande.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

Högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet inom relevant område

Tidigare erfarenhet av administrativt och utredande arbete

God datorvana och kunskaper i MS Office

Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Har du dessutom arbetat i en liknande roll inom offentlig sektor tidigare är det meriterande.

Om anställningen

Tjänsten är ett konsultuppdrag via på 12 månader med chans till förlängning. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Omfattning: Heltid

Start: Omgående eller senast 1 oktober

Placering: Göteborg

Lön: Fast månadslön

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

OIO Väst AB

Sök efter fler liknande jobb