Förvaltningskoordinator

OmrådeYstad
Publicerad2025-05-19
Ansök senastÖppet tills vidare

Om jobbet

Företagsbeskrivning

Heimstaden är ett ledande europeiskt bostadsfastighetsbolag och inventera med 162,000 lägenheter i nio länder med ett fastighetsvärde om 332 miljarder SEK. Vi förvärvar, utvecklar och förvaltar bostäder med ett långsiktigt perspektiv. Vägledda av vårt skandinaviska arv och våra värderingar Dare, Care och Share - uppfyller vi målet om att erbjuda omtänksamma boende som förenklar och förgyller livet för våra kunder. Heimstaden är listade på Nasdaq First North Growth Market. För mer information besök www.heimstaden.com.

Vi vet hur viktigt det är att utmana våra omedvetna fördomar och vikten av att fokusera på varje individs fulla potential och kompetens. Det är därför vi inte längre kräver att våra sökande skickar in ett personligt brev när de söker tjänster hos oss och vi använder testning som ett verktyg i rekryteringsprocessen. På så sätt säkerställer vi att vi inte missar kandidater som kanske har mindre erfarenhet, men som ändå har rätt attityd, kompetens och förutsättningar för att lyckas i rollen. Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig.

Jobbeskrivning

På Heimstaden arbetar vi utifrån visionen att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden - Friendly Homes. Vår ambition är att fortsätta växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt tillsammans med våra medarbetare, kunder och samarbetspartners - som alla delar våra värderingar.

Heimstaden äger och förvaltar i dagsläget cirka900lägenheter i Ystad och till vårt team där söker vi nu en Förvaltningskoordinator.

Vad innebär tjänsten?

Som Förvaltningskoordinator har du en viktig roll i vårt arbete med att skapa goda kundrelationer samt trivsamma och trygga boendemiljöer för våra hyresgäster.

Denna roll innebär att koordinera dagliga aktiviteter, hantera dokumentation och arbeta tillsammans med Områdeschef och övriga i teamet för att säkerställa en effektiv drift av fastighetsportföljen. Rollen är mångfacetterad där ingen dag är den andra lik.

Ett axplock av de arbetsuppgifter som förekommer är:
  • Vara behjälplig i kontakten med våra hyresgäster (bostad och kommersiellt) så att våra relationer upprätthålls och utvecklas på ett positivt vis.
  • Vid behov, i samråd med ansvariga kollegor, beställa entreprenadarbeten samt sköta uppföljning av dessa (utemiljö, lokalvård, el, VVS, etc.).
  • Stödja förvaltningen arbetet med att säkerställa så att våra egenkontroll och myndighetskrav efterlevs.
  • Vara behjälplig med att säkerställa att ronderingar utförs enligt fastställda rutiner. Se till att det regelbundet görs och granska utförandet av dessa.
  • Utföra för- och slutbesiktning samt besiktning inför standardförbättringar i våra bostäder samt kommersiella lokaler. I detta ingår även hantering av åtgärder och förberedande av beslutsunderlag.
  • Sakgranska leverantörsfakturor.
  • Förbereda fakturor till hyresgäster och säkerställa att underlag finns.
  • Bidra till att skapa effektiva processer inom förvaltningen. Du utvecklar det administrativa arbetet inom det egna ansvarsområdet.

Du kommer att rapportera till Områdeschef som också är placerad i Ystad.

Vem är du och vad har du med dig?

Som Förvaltningskoordinator har du många kontaktytor, såväl inom som utom organisationen. För att bli framgångsrik och ha roligt på arbetet är det därför viktigt att du är duktig på att kommunicera samt skapa långsiktiga relationer. Då arbetsuppgifterna utförs både ensamt och i grupp, önskar vi att du som söker är van vid, och duktig på, att växla mellan att leda dig själv framåt i det egna arbetet samtidigt som du tar en aktiv roll i gruppens gemensamma uppgifter. Vi önskar även att du är en person som ser lösningar, prioriterar våra kunders behov samt förstår vikten av snabb och pålitlig service.

Vi önskar att du som söker har med dig följande:
  • Gymnasial utbildning
  • Relevant arbetslivserfarenhet inom fastighetsbranschen (minst 2 år)
  • Ett giltigt B-körkort
  • Erfarenhet av att arbeta i Office-paketet
  • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Har du, utöver ovan, en påbyggnadsutbildning inom förvaltning är det meriterande, dock inget krav.

Vad kan vi erbjuda dig?

Hos oss erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande arbete med varierande arbetsuppgifter i en dynamisk arbetsmiljö.

För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att tydligare arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.

Ansökan

Din ansökan välkomnas allra senast den 4 juni 2025. Har du några frågor om rollen eller processen, är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Ivan Morovic på ivan.morovic@heimstaden.com alt. 070-870 35 21.

Har du några frågor är du varmt välkommen att höra av dig!

Kvalifikationer

Ytterligare information

Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning, via vår samarbetspartner 2Secure. Om du har några frågor kring detta, är du varmt välkommen att kontakta oss!

Videos To Watch
https://youtu.be/LJyvcx-0xms

Heimstaden AB

Sök efter fler liknande jobb