Förvaltningsekonom till långsiktigt uppdrag hos stort bolag i Malmö

OmrådeMalmö
Publicerad2025-12-17
Ansök senast2026-01-17

Om jobbet

Är du en noggrann och analytisk förvaltningsekonom - nu söker vi dig som vill kliva rakt in i hetluften hos ett engagerat team där du bidrar med din expertis!

OM TJÄNSTEN

Här får du möjlighet att ta nästa steg i din karriär hos en av Sveriges största aktörer inom fastighetsförvaltning. Uppdraget är ett 18-månaders föräldravikariat där du är anställd som konsult hos Academic Work och arbetar på uppdrag hos vår kund. I rollen har du ett självständigt ansvar för kvalificerat ekonomiarbete och blir samtidigt en del av ett erfaret och sammansvetsat team. Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av budget- och bokslutsarbete, är analytisk och noggrann samt har förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbetssätt.

Du erbjuds

- Möjligheten att arbeta på ett av Sveriges ledande företag inom fastighetsförvaltning med ett starkt fokus på hållbarhet och samhällsutveckling.

- Flexibel arbetsplats - lägg upp dagarna efter ditt schema och arbeta hemifrån när det behövs!

- En stöttande konsultchef som finns med dig hela vägen

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I denna roll har du en verksamhetsnära ekonomisk funktion och en god förståelse för fastighetsekonomi och långsiktigt underhåll. Du förväntas snabbt komma in i arbetet efter onboarding och arbeta självständigt och strukturerat med uppgifter kopplade till budget och årsbokslut. Du känner dig trygg i ditt arbete och kan på ett tydligt sätt kommunicera och förmedla ekonomiska underlag och analyser till övriga medlemmar i teamet.

* Budgetarbete för fastigheter, områden eller bostadsrättsföreningar

* Bokslut och årsbokslut, inklusive uppföljning och analyser

* Löpande uppföljning av intäkter och kostnader

* Ekonomisk analys och rapportering till interna intressenter

* Prognoser och avvikelseanalyser

* Rådgivning till förvaltare och interna funktioner i ekonomiska frågor

* Säkerställa att arbetet följer lagar, regelverk och interna rutiner

VI SÖKER DIG SOM

- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska

- Har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi eller motsvarande

- Har minst 2 års erfarenhet av en liknande roll inom ekonomi

- Erfarenhet av budget- samt bokslutsarbete

- Har god systemvana och trivs i en IT-driven miljö

- Mycket goda kunskaper i Microsoft Office, specifikt Excel

Det är meriterande om du har

- Erfarenhet av en liknande roll kopplad till ekonomisk förvaltning av bostadsrättföreningar

- Arbetat i Agresso och Property Management

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

- Ordningssam

- Ansvarstagande

- Stresstålig

Academic Work Sweden AB

FöretagAcademic Work Sweden AB
Visa alla jobb för Academic Work Sweden AB

Sök efter fler liknande jobb

Liknande jobb

(Assistant) Cost Manager

Drees & Sommer Sverige AB

19/11 - 16/12