Ny design, ännu mer möjligheter! Läs mer

Jobbsafari
Victoriahem AB

Förvaltare med personalansvar till Örebro och Katrineholm

OmrådeKatrineholm
Publicerad2025-01-28
Ansök senast2025-07-17
Ansök

Om jobbet

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa!

Om tjänsten

Vårt fastighetsbestånd i Örebro och Katrineholm består av ca 1300 lägenheter. Som förvaltare med personalansvar hos oss ansvarar du för fastighetsbeståndet ur ett övergripande tekniskt perspektiv, samt att detta görs enligt vår förvaltningsfilosofi på ett affärsmässigt optimalt sätt. Du har personalansvar för 10 personer varav 2 förvaltare, 5fastighetstekniker, 2 fastighetsskötare och 1 miljövärd.Du leder, fördelar och utvecklar det dagliga arbetet med drift och underhåll och det ställs höga krav på att du är en god ledare och förebild samt är proaktiv och initiativrik. Du driver projekt med varierad komplexitet och lokala förutsättningar och krav på leveranstid, därför är det viktigt att du som person är flexibel och lösningsorienterad.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Huvudansvar för planerat underhåll och löpande förvaltning

Arbetsledning och formellt personalansvar för förvaltare, fastighetstekniker, fastighetsskötareoch miljövärd

Ansvarig för rullande ROT-projekten samt för övriga standardhöjande åtgärder

Upprätta och följa upp drift- och underhållsplaner genom att driva förändrings- och förbättringsarbete

Arbeta fram investeringsbeslut

Driva och följa upp energieffektiviseringsprojekt

Handla upp och beställa åtgärder av entreprenörer i samråd med områdeschef

Kontakt med hyresgäster

Löpande kontakt med myndigheter och övriga intressenter i området

Kontinuerliga avstämningar med driftsorganisationen med målsättning att optimera fastighetens värme, ventilation och andra tekniska system

Som person är du ansvarstagande, van vid att ta egna initiativ och driva dessa i mål. Rollen som förvaltare innebär skiftande arbetsuppgifter, och vi söker dig som är strukturerad och kan prioritera rätt. Du har en god samarbetsförmåga, är en relationsbyggare och trivs med många kontakter i ditt arbete.

Din profil

För att vara aktuell för den här rollen hos oss ser vi att du har ett par års erfarenhet av arbete med förvaltning av bostadsfastigheter i en affärsdriven organisation. Du har troligtvis arbetat som förvaltare, teknisk förvaltare, driftledare eller projektledare i fastighetsbranschen. I dina tidigare roller har du fått erfarenhet av personalledning och att driva projekt - kunskaper och erfarenheter som du vill fortsätta utveckla tillsammans med oss.

Utbildningsmässigt har du en högskole- eller KY-utbildning eller motsvarande, alternativt gymnasiekompetens i kombination med relevant yrkeserfarenhet inom fastighetsförvaltning. Du har goda kunskaper i Officepaketet, Excel i synnerhet. Då arbetet innebär att du behöver kunna förflytta dig under arbetstid är även B-körkort och tillgång till egen bil ett krav för tjänsten.

Vi erbjuder dig

Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Som förvaltare får du en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget på flera nivåer. Du kommer att utmanas men också stöttas i din utveckling.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Placering: Örebro och Katrineholm

Bakgrundskontroll och testerär en del av rekryteringsprocessen



Ansökan

Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Filip Malmqvist på [email protected].

Varmt välkommen med din ansökan!

Victoriahem AB

FöretagVictoriahem AB

Sök efter fler liknande jobb