Ambea Sverige AB

Fastighetsförvaltare

OmrådeStockholm
Publicerad2025-05-13
Ansök senast2025-10-30

Om jobbet

Som Fastighetsförvaltare på Ambeas fastighetsavdelning har du en möjlighet att tillsammans med ett engagerat team vara med och utveckla, ta fram rutiner och processer samt säkerställa den interna servicefunktionen.

Ambea bedriver omsorgsverksamhet och hyr och äger därför ett stort antal lokaler i hela Sverige, för att kunna bedriva exempelvis äldreboenden, behandlingshem och gruppbostäder. Ett fåtal verksamheter bedrivs i egenägda fastigheter. Ambea är en matrisorganisation varför fastighetsavdelningen är en stödjande funktion, medan ansvaret för fastigheter och kostnader finns i linjeorganisationen. Fastighetsavdelningen har som mål att göra det enkelt för linjen att bära detta ansvar, genom att förvalta hyreskontrakten på ett ansvarsfullt och effektivt sätt, sätta Ambea på kartan som en professionell aktör gentemot fastighetsägare, samt öka kunskapen om fastighetsfrågor generellt inom bolaget.

Som Fastighetsförvaltare bistår du våra verksamheter i renoverings/byggprojekt kopplat till lokalanpassningar samt är den person som verksamheterna som ingår i ditt portföljansvar vänder sig till kopplat till lokalfrågor eller fastighetsrelaterade tjänster. Du förväntas också vara delaktig i olika typer av administrativa projekt, som t ex upphandling av fastighetsrelaterade leverantörer av varor och tjänster eller utbildningsinsatser inom fastighetsområdet. Din portfölj kommer innefatta resor i tjänsten och är geografiskt spritt över ett stort område med fokus på norra Stockholm med ca 20% av den totala portföljen i Norrland. Du kommer rapportera till Förvaltningschef Fastighet. Exempel på uppgifter:

Portföljansvar, Stockholm/Norr (Inkluderar Norrland)

Ärendehantering, Freshservice

Projektledning av fastighetsrelaterade projekt och lokalanpassningar

Platsbesök inom ramen för portföljansvaret

Underhållsbesiktningar

Uppföljning Myndighetskrav

Brandsäkerhet / Brandskyddsarbete

Representant/ombud i form av Hyresgästombud

Upprättande och granskning av tilläggsavtal för större projekt kopplat till, lokalanpassningar

Gemensamma grupprojekt inom fastighetsavdelningen

Leverantörsuppföljning, avtalsuppföljning

Leverantörsuppföljning, fakturagranskning

Resor förväntas i tjänsten

Erfarenhetskrav

Minst 5 år år tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Meriterande med tidigare erfarenhet inom Brandåtgärder

Relevant eftergymnasial utbildning

B-körkort

Personliga egenskaper

God administrativ förmåga

Goda kunskaper i Officepaketet

Lösningsorienterad och relationsbyggande

Självgående

Hög kommunikationsförmåga

Personliga egenskaper vi söker är god problemlösningsförmåga, affärsmässighet och förmågan att arbeta strukturerat. Att kunna kommunicera och föra en god och professionell dialog med chefer inom Ambeas linjeverksamhet är en framgångsfaktor för att lyckas i rollen. Vi söker medarbetare som får energi av förändring och lockas av att jobba tillsammans med ett blandat och engagerat team som brinner för fastighetsfrågor. Du har med fördel arbetat ett par år med liknande frågor och har en relevant utbildning inom fastighetsförvaltning.

Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.

Det här får du hos oss: • Ledarskapsutbildade chefer - samtliga chefer går vårt ledarprogram. • Karriär- och utvecklingsmöjligheter - vårt mål är att 7 av 10 personer ska kunna internrekryteras till chefsroller eller specialistroller. • Utbildning via vår egen utbildningsorganisation Lära - t ex att leda utan att vara chef, utbildning för dig som ska utbilda andra, rehabilitering, arbetsrätt, utvecklingssamtal och arbetsmiljö. Vi har självklart även kollektivavtal, förmånsportal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.

Ambea Sverige AB

FöretagAmbea Sverige AB

Sök efter fler liknande jobb