Erfaren avtalscontroller till samhällsbyggnadskontoret
Om jobbet
Är du en noggrann och erfaren avtalscontroller? Hos oss blir du en nyckelperson i arbetet med att säkerställa att kommunens upphandlade avtal används, följs upp och utvecklas på ett affärsmässigt, hållbart och rättssäkert sätt!Vilka är vi?Samhällsbyggnadskontoret skapar värde för alla som bor och verkar i Norrköping. Hos oss samlas hela samhällsbyggnadsprocessen och varje kompetens är viktig för att vi ska nå våra mål. Vi arbetar långsiktigt med hållbar samhällsutveckling och löser våra uppdrag tillsammans genom engagemang, mod och nytänkande.
Läs mer om samhällsbyggnadskontoret och vårt erbjudande:Samhällsbyggnad
På upphandlingsenheten arbetar vi för en kvalitativ och affärsmässig upphandlings- och inköpsprocess.
Enheten består av tre upphandlare, en avtalscontroller, en upphandlings- och inköpsassistent samt en enhetschef som tillsammans arbetar för att skapa en kvalitativ och affärsmässig upphandlings- och inköpsprocess.
Tillsammans utgör vi ett kompetent och engagerat team där trivsel, samarbete och utveckling är centrala delar av vår vardag.
Vi sitter i trevliga nyrenoverade lokaler på Trädgårdsgatan 21 och med promenadavstånd till city och resecentrum.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som avtalscontroller arbetar du både operativt och strategiskt med fokus på att utveckla och genomföra systematiska uppföljningar av Samhällsbyggnadskontorets avtal. Arbetet innebär att följa upp nyckeltal, samverka med andra controllers inom kommunen och delta i olika nätverk.
I uppdraget ingår att genomföra och leda risk- och konsekvensanalyser, marknadsundersökningar och leverantörsdialoger. Du bistår verksamheterna med rådgivning och utbildningsinsatser, deltar i uppstartsmöten och uppföljningsforum samt hanterar reklamationer av felaktiga fakturor och andra oegentligheter eller konfliktärenden gentemot tredje part.
Tillsammans med verksamheterna analyserar du utvecklingsbehov inför kommande upphandlingar och arbetar med att utveckla och förvalta uppföljningsplaner, strategier, samarbetsmodeller, avtalsklassificering samt villkor för uppföljning och eventuella sanktioner.
Du bidrar även till att motverka välfärdsbrott genom ökad kontroll och riktade uppföljningar, analyserar nyckeltal och statistik kopplat till avtalstrohet och leveransuppföljning samt deltar i det strategiska arbetet med att stärka inköpsstyrningen i Norrköpings kommun.
Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom ekonomi, inköp eller motsvarande område. Du har flerårig erfarenhet av arbete med avtalsuppföljning, avtalsförvaltning eller compliance inom offentlig sektor eller motsvarande verksamhet.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av avtalsuppföljning inom entreprenad och drift, liksom av dialog och rapportering till politiska organ eller ledningsgrupper inom offentlig sektor.
Det är också positivt om du har arbetat med spendanalys, avtalsklassificering eller drivit datadrivna förbättringsarbete.
Har du dessutom erfarenhet av att hantera risker kopplade till välfärdsbrott och är van vid att arbeta i system som KMD Spend Analysis samt upphandlings- och kontraktdatabaser som TendSign eller E-avrop, ser vi det som en tillgång.
Som person söker vi dig som är affärsmässig, strukturerad, driven, noggrann och brinner för att analysera siffror, analysera och rapportera avvikelser i ingångna ramavtal.
Du har ett genuint engagemang för ordning, uppföljning och utveckling. Du är trygg i din kompetens, strukturerad och har en god pedagogisk förmåga.
Du arbetar självständigt men samarbetar gärna med andra, både internt och externt.
Du är inte rädd för att ställa frågor, synliggöra brister du ser och föreslå lösningar samtidigt som du är pragmatisk och lösningsorienterad.
Du har förståelse för hur juridik, styrning och verksamhetsnytta hänger ihop.
För att lyckas i rollen ser vi att du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift samt mycket goda kunskaper i Office-paketet.
Information om tjänsten
Antal lediga tjänster:1
Anställningsform:Tillsvidareanställning på heltid
Tillträdesdatum:Enligt överenskommelse
Arbetstid:Dag
Möjlighet till distansarbete:Ja, i viss mån utifrån verksamhetens behov
Sista ansökningsdatum: 21 december, urval och intervjuer kan ske löpande
Kontakt:För frågor om tjänsten och verksamheten, kontakta enhetschef Lina Cheung Larsson-Hytte på 011-15 62 50,lina.cheunglarsson-hytte@norrkoping.seoch för frågor om rekryteringsprocessen, kontakta HR-konsult rekrytering Alle Sharif,alle.sharif@norrkoping.se
Övrig information:Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt.
Norrköpings kommun
FöretagNorrköpings kommun
Visa alla jobb för Norrköpings kommun


