Ekonomiassistent till Werkstas reskontrateam

OmrådeDanderyd
Publicerad2025-01-21
Ansök senast2025-07-10

Om jobbet

Är du ekonomiassistent och vill arbeta i ett bolag som befinner sig i en expansiv fas? Drivs du av att det händer mycket och gillar du att arbeta i en föränderlig miljö? Då är du den vi söker!

Som Ekonomiassistent på Werksta kommer du att vara en viktig del i vårt team som idag består av åtta personer. Du kommer att arbeta med leverantörsreskontra för våra verkstäder i Sverige och Norge, samt vara delaktig i att utveckla och effektivisera befintliga rutiner och processer.

Detta söker vi

Vi söker dig som har något eller några års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra. Du drivs av att arbeta med automatisering och effektivisering av stora flöden. Erfarenhet av Visma.net och Rillion Prime (före detta Palette Arena) är meriterande men inte ett krav.

Som person är du flexibel och öppen för förändringar då Werksta är ett företag som växer snabbt. Vi söker efter dig som är en lagspelare och tar ditt ansvar i teamet. Du är prestigelös och kan hoppa in och hjälpa till där det behövs. Vidare är du ordningsam och strukturerad.

Dina arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent hos oss har du en viktig roll i det dagliga arbetet med leverantörsreskontra.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:

Leverantörsreskontra, verifiering-, kontering- och utskick av fakturor i attestflödet

Uppföljningar kopplat till leverantörsfakturor

Hantering av inkommande e-mail till ekonomiavdelningen

Posthantering

Tjänsten är en tillsvidareanställning och är placerad på Werkstas huvudkontor i Danderyd med närhet till både tunnelbanan, roslagsbanan och bussar. Möjlighet till att delvis arbeta hemifrån finns.

Werksta Sweden AB

FöretagWerksta Sweden AB
Visa alla jobb för Werksta Sweden AB