Bemannia

Ekonomiassistent till statlig myndighet

OmrådeStockholm
Publicerad2025-02-21
Ansök senastÖppet tills vidare

Om jobbet

Har du erfarenhet av arbete som ekonomiassistent samt inom systemet Proceedo?Ansök redan idag!

Om uppdraget

Vi söker en ekonomiassistent till vår kund i Stockholm. Start sker i mitten på mars och pågår tom sista december 2025.Tjänstgöringsgraden är 100% och du arbetar vid kundens kontor i centrala Stockholm. Möjlighet till distansarbete finns.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent kommer du atthantera fakturor och distribuera dem till mottagare i organisationen,ansvara för myndighetens utbetalningar, uppföljning av leverantörsfakturor och hantera betalningspåminnelser samt inkassoärenden. Du kommer även att:
  • svara på frågor från leverantörer och medarbetare angående leverantörsfakturors status samt andra förekommande arbetsuppgifter inom ansvarsområdet
  • göra löpande bokföring av betalningar i ekonomisystemet Agresso (UBW)

Dina kvalifikationer
  • Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
  • Goda kunskaper och flerårig praktisk erfarenhet av e-handelsverktyget Proceedo där man har arbetat som fakturaadministratör och med avvikelsehantering
  • Goda kunskaper i ekonomisystemet Agresso (UBW)
  • God vana i MS Office, Excel

Meriterande

  • Erfarenhet av och förståelse för processen leverantörsreskontra
  • Erfarenhet av att distribuera fakturor, hantera påminnelser, kontakta leverantörer m.m.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult hos Bemannia får du:

En nära kontakt med din konsultchef
Möjlighet till fler spännande uppdrag
Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad
Trygga anställningsvillkor

🔭 Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-02-28.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Amanda Chamoon,amanda.chamoon@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072 170 40 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Platser Stockholm

Bemannia

FöretagBemannia