Resultat i Sverige AB

EKONOMIASSISTENT TILL LEVERANTÖRSRESKONTRAN - OMGÅENDE START

OmrådeStockholm
Publicerad2025-12-02
Ansök senast2025-12-16

Om jobbet

Är du en serviceinriktad och självgående Ekonomiassistent med gedigen erfarenhet inom leverantörsreskontran? Trivs du med att tillsammans med andra möta mål och arbeta med utveckling och support i en framåtlutad koncern?

Då kan detta vara rollen för dig!

Om företaget

Vår kund är i en stark tillväxtfas och söker nu efter en Ekonomiassistent som kan börja omgående på heltid med placering på deras fina kontor i Västberga. Detta är en hyrrekrytering där du under 6 månader är anställd av oss på Resultat AB, för att sedan gå över till en anställning hos vår kund.

Vi ser framemot din ansökan!

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att ingå i ett leverantörsreskontrateam om 4 personer och dina arbetsuppgifter kommer bl.a. att inkludera:

• Kontering av leverantörsfakturor

• Fakturaflödeshantering - skicka fakturor för attest

• Avstämning av leverantörsreskontra

• Hantering av påminnelser

• Förbereda betalning av leverantörsfakturor

• Återrapportering av betalfiler

• Interna & externa frågor rörande leverantörsreskontran

Din profil

Till denna tjänst söker vi dig som har gedigen erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra, gärna från ett större bolag. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, i tal såväl som skrift. Vidare har du mycket goda kunskaper i Excel och är van att arbeta i olika affärssystem. Erfarenhet av Microsoft Business Central och Symbrio är meriterande.

Som person är du kommunikativ och serviceinriktad med god prioriteringsförmåga. Du vågar ta egna initiativ, samtidigt som du trivs bra som en del av ett team och ett brett kontaktnät, såväl internt som externt. Du har ett öga för förbättringsmöjligheter och effektivisering och trivs i en föränderlig miljö.

Framgångsfaktorer

• Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

• Svenska flytande samt goda kunskaper av engelska i tal och skrift är ett krav

• Systemintresse, med goda kunskaper inom Excel

• Tidigare erfarenhet av Microsoft Business Central och Symbrio ses som meriterande

• Noggrann, initiativtagande, serviceinriktad och kommunikativ

Om oss

Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).



Ansökan

START: Omgående

OMFATTNING: Heltid

PLACERING: Västberga - arbete sker på plats

LÖN: Enligt överenskommelse

KONTAKT: Sara Westin-James 072-215 15 34

SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2025-12-15

Detta är en hyrrekrytering där du under 6 månader är anställd av oss på Resultat AB, för att sedan gå över till en anställning hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Sara Westin-James; 072 215 15 34.

Resultat i Sverige AB

FöretagResultat i Sverige AB

Liknande jobb

Konsultuppdrag - Ekonomiassistent till Qstar Norrköping

Jefferson Wells AB

Norrköping20/11 - 4/12
Rekommenderat