Ekonomiassistent till internationellt bolag - 12 månaders konsultuppdrag

OmrådeStockholm
Publicerad2025-11-25
Ansök senast2026-05-14

Om jobbet

Vi söker nu en ekonomiassistent inom kund- och leverantörsreskontra till ett 12 månader långt konsultuppdrag hos en internationell kund i centrala Stockholm, start omgående eller som senast i mitten av december. Rollen innebär ett brett arbete inom både kundreskontra och leverantörsreskontra.

Om rollen

Du blir en del av ett internationellt redovisningsteam där du arbetar med hanteringen av fakturor, betalningar och avstämningar. Du är också behjälplig i månadsbokslut och bidrar till ett effektivt flöde i ekonomiavdelningens arbete.

Rollen innefattar både interna kontakter och kund-/leverantörskontakter och kräver att du är trygg i att arbeta självständigt men också i nära samarbete med andra.

Exempel på arbetsuppgifter Hantering av leverantörsfakturor

Hantering av kundinbetalningar och fakturering

Säkerställa korrekt attestflöde och bokföring

Stöd vid avstämningar och månadsbokslut

Månadsvis hantering av internfakturor och bokningar

Kreditkontroller

Kontakt med kunder i samband med betalningspåminnelser

Din profil

Vi söker dig som är noggrann, självgående och lösningsorienterad. Du trivs i en miljö där du får ta ansvar och bidra till ordning och struktur i det dagliga ekonomiarbetet. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med olika delar av organisationen.

Vi tror att du har:

+2 års erfarenhet av arbete med kund- och/eller leverantörsreskontra

Tidigare erfarenhet från internationell koncern är meriterande

God systemvana

Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Välkommen med ansökan! Frågor besvaras på: oskar.windolf@newr.se

Newr AB

Liknande jobb

Ekonomiassistent till Hailey HR

Bravura

Stockholm28/11 - tills vidare