Ekonomiassistent 50% till ett internationellt bolag!

Publicerad2025-11-12
Ansök senast2025-12-17

Om jobbet

Om rollen
Vi söker en erfaren ekonomiassistent på deltid (50%) som kan hantera kund- och leverantörsreskontra, inklusive registrering av in- och utbetalningar. Du kommer även att boka transaktioner på rätt konto och bidra till att våra ekonomiprocesser fungerar smidigt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

I rollen kommer du att arbeta med hela flödet inom kund- och leverantörsreskontra. Det innebär att du registrerar in- och utbetalningar, säkerställer att bokföringen hamnar på rätt konto och följer upp avvikelser. Du använder Business Central som huvudsakligt system och kompletterar med Excel och Office-paketet för rapportering och analys. Du blir en viktig del i att skapa struktur och ordning i ekonomin, samtidigt som du samarbetar med kollegor i både Simrishamn och Kalmar. Då vi har internationella leverantörer är det viktigt att du kan kommunicera på engelska.

Vi söker dig som:
  • Har minst 3 års erfarenhet av liknande arbete
  • Är självgående och noggrann
  • Behärskar engelska i tal och skrift (internationella leverantörer)
  • Trivs med att arbeta både självständigt och i team
  • Har arbetat i Business Central eller annat affärssystem

Vi erbjuder:
  • En spännande roll i ett växande företag
  • Möjlighet till delvis distansarbete
  • Flexibilitet och en kreativ arbetsmiljö


Ansök redan idag! intervjuer och urval sker löpande!

Manpower AB