Ekonomiassistent till Energibolag
Om jobbet
Om uppdraget Till vår kund söker vi en erfaren ekonomiassistent för ett uppdrag med start i maj. Rollen innebär arbete med leverantörsreskontra för koncernens fem bolag. Du blir en viktig del i ett engagerat ekonomiteam och bidrar med din kunskap inom fakturahantering, avstämningar och löpande bokföring.
Arbetsuppgifter
Avstämning av leverantörsfakturor mot inköpsordrar
Hantering av leverantörsfakturor i Unit4 (Agresso)
Säkerställa att ej attesterade fakturor följs upp
Hantering av moms på leverantörsfakturor
Intern och extern kommunikation gällande fakturor
Säkerställa att leverantörsreskontran är korrekt och uppdaterad
Medverka i månadsbokslut, inklusive kontoavstämningar
Stödja vid ekonomiska analyser och rapportering
Kravprofil - Ska-krav
Erfarenhet av arbete i Unit4 / Agresso
Tidigare arbete inom leverantörsreskontra
Erfarenhet från större organisationer (minst 200 medarbetare och 30 000+ leverantörsfakturor per år)
Vana vid hantering och utveckling av automatiserade fakturaflöden
Hög IT- och digitaliseringsmognad
Meriterande - Bör-krav
Erfarenhet av att utveckla administrativa processer
Erfarenhet från verksamheter som arbetar med inköpsorder/ordermatchning
Startdatum: 5 maj 2025 Slutdatum: 31 oktober 2025 Omfattning: Heltid Plats: Cirka 60 % på plats i Lund, resterande tid på distans enligt överenskommelse Option på förlängning: Möjlighet till förlängning till 31 december 2025, med förlängning en månad i taget efter oktober
Arbetsuppgifter
Avstämning av leverantörsfakturor mot inköpsordrar
Hantering av leverantörsfakturor i Unit4 (Agresso)
Säkerställa att ej attesterade fakturor följs upp
Hantering av moms på leverantörsfakturor
Intern och extern kommunikation gällande fakturor
Säkerställa att leverantörsreskontran är korrekt och uppdaterad
Medverka i månadsbokslut, inklusive kontoavstämningar
Stödja vid ekonomiska analyser och rapportering
Kravprofil - Ska-krav
Erfarenhet av arbete i Unit4 / Agresso
Tidigare arbete inom leverantörsreskontra
Erfarenhet från större organisationer (minst 200 medarbetare och 30 000+ leverantörsfakturor per år)
Vana vid hantering och utveckling av automatiserade fakturaflöden
Hög IT- och digitaliseringsmognad
Meriterande - Bör-krav
Erfarenhet av att utveckla administrativa processer
Erfarenhet från verksamheter som arbetar med inköpsorder/ordermatchning
Startdatum: 5 maj 2025 Slutdatum: 31 oktober 2025 Omfattning: Heltid Plats: Cirka 60 % på plats i Lund, resterande tid på distans enligt överenskommelse Option på förlängning: Möjlighet till förlängning till 31 december 2025, med förlängning en månad i taget efter oktober
Eeze Consulting AB
FöretagEeze Consulting AB
Visa alla jobb för Eeze Consulting AB