Ekonomiassistent

OmrådeLinköping
Publicerad2025-12-15
Ansök senast2026-01-14

Om jobbet

Till Element söker vi en Ekonomiassistent för att stärka upp vårt redovisningsteam på Finance avdelningen för både Element Metech och Element Materials Technology. Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, är strukturerad och klarar av att hantera ett flertal aktiviteter parallellt samt har en god förmåga att samarbeta och kommunicera både på engelska och svenska.

Med placering på vårt nyrenoverade huvudkontor, Element Linköping, erbjuder vi dig spännande arbetsuppgifter i en utvecklande miljö. I rollen igår bla att arbeta med leverantörsfakturor och leverantörskontra, hantera workflow samt daglig bokföring.

Finance avdelningen består av två team ARC-teamet (Accounting, Reporting and Control) och PPM-teamet (Planning and Performance Management) och du kommer att tillhöra ARC och arbeta gränsöverskridande och rapportera till Accounting Manager.

Arbetsuppgifter:

Processansvar för antingen Kund- eller Leverantörsreskontran

Upplägg av nya leverantörer och ankomstregistrering av leverantörsfakturor

Avstämning av leverantörsreskontran och relevanta konton

Hantera workflow för leverantörsfakturor

Skapa kreditfakturor och enstaka kundfakturor

Daglig bokföring i form av bankavstämning, registrera in- och utbetalningar

Kravhantering av kundfordringar

Hantera Pagero som är vår tjänsteleverantör för fakturor

Kvalifikationer:

Du har en ekonomisk utbildning minst 2 års eftergymnasial utbildning

Du har tidigare erfarenhet av liknande roller/arbetsuppgifter

Du har goda excelkunskaper

Du har god kunskap i Office-paketet

Du har en god förmåga att kommunicera och samarbeta både på svenska och engelska

Element Metech AB

FöretagElement Metech AB
Visa alla jobb för Element Metech AB

Liknande jobb

Ekonomiassistent till Hailey HR

Bravura

Stockholm28/11 - tills vidare