Om jobbet
Om ossVi är en del av det internationella IP-tjänsteföretaget Rouse, med fokus på rådgivning i alla frågor som berör patenthantering, varumärkesskydd och design och affärsjuridik kopplad därtill. Med stort kundfokus, passion och affärsmässig förståelse gör vi IP-frågor till en viktig del i av våra kunders affärsstrategi.
Bolaget är globalt ledande inom det immaterialrättsliga området med starkt fokus på tillväxtmarknader såsom Kina, Sydostasien och Mellanöstern. I Sverige finns vi tillgängliga i Göteborg, Malmö och Stockholm.
Vi på Rouse, förutom att alltid sätta kunden i fokus, arbetar utifrån en prestationskultur där vi alltid agerar professionellt och engagerat. Att vara tillgänglig och empatisk i sin kundrelation såväl som kollegialt ser vi som en självklarhet.
Om tjänsten
Vi söker därför dig som är noggrann, positiv, driven och tror på att med hjälp av kunskap och värme kommer man långt. Du är en viktig del i vår dagliga verksamhet och fokus ligger på ekonomiadministration. Du ska vara van vid att arbeta självständigt, villig att lära men samtidigt ha god samarbetsförmåga då rollen innebär att du arbetar nära dina kollegor, främst en controller i Sverige och den skandinaviska ekonomi/support-avdelningen. Vi ser även att du är flexibel och snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Vidare är du noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och du är en prestigelös lagspelare som vill bidra till dina kollegors utveckling. För att trivas i rollen och utvecklas inom organisationen ser vi även att du är en driven och en ansvarstagande person med stort yrkesmässigt engagemang.
Några av dina arbetsuppgifter:
- Löpande redovisning
- Kund och leverantörsreskontra
- Administrativa uppgifter kopplande till ekonomi och redovisning
- Stöd vid månadsbokslut, rapportering och revision.
Vi söker dig som
- Har relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller redovisning,
- Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra och ekonomiadministration.
- Brinner för ditt arbete samt är driven och engagerad.
- Är noggrann med ett öga för detaljer.
- Kan upprätthålla hög nivå av integritet och diskret vid hantering av konfidentiell information.
- Är lösningsfokuserad och flexibel samt har förmågan att se helheten av ditt arbete.
- Har gott siffersinne och god struktur i ditt arbete.
- Talar och skriver flytande svenska.
- Goda kunskaper i engelska, då vi är en del av en internationell koncern, sker delar av kommunikationen på engelska.
- Har god dator- och systemvana
- Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av Economics (Visma), TimeLog eller Dashboard
Du erbjuds
- Möjlighet att få vara med på en spännande resa i en internationell koncern.
- En stimulerande vardag med många utvecklingsmöjligheter med möjligheter att ta utökat ansvar över tid.
- En arbetsplats med härliga kollegor och trivsam miljö.
- Bra förmåner.
Övrig information
- Start: Enligt överenskommelse med 6 månaders provanställning.
- Omfattning: Heltid
- Placering: på vårt kontor i Hötorgsskraporna i Stock
Din ansökan med CV och personligt brev till jobb@rouse.com och skriv "Ekonomiassistent" i ämnesraden
Valea AB
FöretagValea AB
Visa alla jobb för Valea AB


